PLD CVS: adduser kloczek

Pon, 29 Mar 1999, 21:55:42 CEST

On Mon, 29 Mar 1999, Wojciech Slusarczyk wrote:

> Nawet gdyby byly to i tak o kant d**y rozbic ...
> Mowilem juz tyle razy -> nie kazdy od razu musi miec wszystko
> zainstalowane, jezeli takie X'y dojda na maszynie ktora ma juz jakies
> konta uzytkownikow to co wtedy ? Kloczek bedzie w %post .Xclients i mape
> klawiatury kopiowal kazdemu userowi ?

Było już o tym. taka operacja to jednolinijkowy skrypt, a mogłoby być IMHO
to robione o ile w katalogu domowym użytkownika danego pliku nie będzie,
lub będzi on taki jak w poprzedniej wersji pakietu (suma kontrolna).
Zastanawiałem się nad tym ostatnio i doszedłem do wniosku, że
jednym z parametrów konf adduser mogłoby być to czy skrypty %post mają
próbować rozsiewać konfigurację.

> A taki screen tez nie od razu musi
> byc na kazdej maszynie instalowany ... Dobrze radze zachowaj swojego
> addusera bo beda w przyszlosci spowrotem dodawane te pliki ...

Ech .. rzecież leżą (nadal) w repo .. tylko na strychu (/Attic) :>

> IMHO nic takie pliki nie przeszkadzaja w jak sa od razu instalowane w
> katalogu domowym uzytkownikow, nawet jezeli nie ma stosownych pakietow,
> moga sie przydac (np .procmailrc) pocztkujacym uzytkonikom na innych
> maszynasz gdzie maja konta.

Tak czy inaczej poprzednia wersja ma moim zdaniem "niedoróbkę" wtrąconą na
fali restrykcyjnego podejści. Użytkownik nie miał dostępu do plików w
skel.