QMail - co włączyć?

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w misiek.eu.org
Sob, 1 Maj 1999, 14:22:15 CEST

[piątek, 30 kwiecień 1999], WroBELL napisał(a):

>      Rodzi się też problem. Które z MUAs i MDAs obsługują Maildir-a?
>      Na pewno mutt; procmail po spatchowaniu.
>      pine?
>      tkrat?
>      elm?

Najpierw musisz zapatchowac powyzsze MUAs tak by umialy i /var/spool/mail/$USER
i Maildir ... mo chyba ze chcemy zmuszac wszystkich userow do korzystania z mutta ;)
pozatym o ile sie orientuje procmail mozna zapatchowac ale ow zapatchowany procmail
bedzie umial tylko Maildira, a nie bedzie umial /var/spool/... (no chyba ze sie myle)

> [...]
>      razie być to root jak myślę.
>      No właśnie JTZ? W specu-u w sekcji %post mam:
> -------------------------------
>       echo Enter user, who should receive mail for root, mailer-daemon and postmaster:
>       read MALIAS
>       for i in root mailer-daemon postmaster
>       do
>         echo $MALIAS > $RPM_BUILD_ROOT/etc/qmail/alias/.qmail-$i
>       done
> --------------------------------
>       Komunikat "Enter..." się pokazuje, ale instrukcja read nie działa,
>       tj. rpm kończy instalację pakietu, tak jakby ignorował 'read'.
Hmmm interakcja podczas instalacji rpma ? nie bardzo to widze ...

>   4. Co myślicie o tym, żeby qmail został standardowym MTA PLD?
Musielibysmy miec:
1) zgode na wypuszczenie binarek
2) wszystkie demony (pop3, imapd itp.) umiejace /var/spool/.. + Maildira
3) wsparcie IPv6 w qmailu
cos pominalem ?

--
 \  _  \\  \  \    \   arkadiusz miśkiewicz     http://www.misiek.eu.org/