FHS 2.0

Tomasz Ostrowski tometzky w students.mimuw.edu.pl
Pią, 7 Maj 1999, 13:28:00 CEST

On Thu, 6 May 1999, Artur Frysiak wrote:

> 12. /tmp
> - zawiera tylko pliki tymczasowe
> (PLD: należy dąrzyć do wyeliminowania pisania do /tmp. Urzytkownicy powinni
> korzystać z ~/tmp.
> /tmp powinnien być okresowo czyszczony)

Dlaczego? A jak home jest montowany po nfs to, po pierwsze, spowoduje to
większy ruch w sieci, po drugie programy korzystające z tempa zaczną
chodzić dużo wolniej.

Po trzecie to są pliki tymczasowe. Niektóre programy mają to do siebie,
że nie zawsze je kasują (np. gdy dostaną SIGKILL to nie mają na to
szansy). /tmp jest z tego śmiecia okresowo czyszczony przez tmpwatcha,
czy coś w tym stylu a w katalogach domowych userów (bo już się zacząłem
zastanawiać, czy użytkownik, czy urzytkownik ;-) tmpwatch nie powinien
buszować. Trudno wymagać od użytkowników (zdecydowałem się), żeby sami
to okresowo kasowali.

Tometzky