rpm-macro - gdzie ????

Pon, 17 Maj 1999, 12:45:47 CEST

On Mon, 17 May 1999, Wojciech "Sas" Cieciwa wrote:

> Witam,
>
> Gdzie jest nowe RPM-MACRO ???
>
> A przy okazji moze wstawic tam cos na ksztalt:
> %{_Xbindir} zamiast /usr/X11R6/bin
> %{_Xlibdir}  - > /usr/X11R6/lib
> i %{_Xmandir} - > /usr/X11R6/man - choc nie bardzo wiem czy to nie powinno
> wyladowac w /usr/man/...

A widzisz .. i tu Cie mamy ;)
Nie ma potrzeby robienia makr %{_Xlibdir}, %{_Xbindir}, %{_Xmandir} :)
Jak sobie popatrzysz do /usr/lib/rpm/macros i zajrzysz na definicję
makr %{_mandir}, %{_bindir} i %{_libdir} to wygląda to tak:

%_prefix                /usr
%_exec_prefix           %{_prefix}
[..]
%_libdir                %{_exec_prefix}/lib
%_mandir                %{_prefix}/share/man

Czyli wysztarczy, że w specu dasz tylko:

Prefix:		/usr/X11R6

lub:

%define prefix /usr/X11R6

a dalej możesz spokojnie używać makr %_mandir, %_libdir .. itd. :)
Co więcej .. jak komuś niedaj się zachce przenieść stuff do /opt to ilość
zmian minimalizuje się do jednej linijki .. do redefinicji makra
%{prefix}.

Każdemu komu przyjdzie ochota na używanie makr przepisałbym receptę z
dwudziestominutowym wpartywaniem się w zawartość /usr/lib/rpm/macros i
dalsze pięć minut w na przemyślenie tego co się przez te 20 min.
oglądało .. powinno pomóc ;-)