PLD CVS: SPECS wojtek

Śro, 19 Maj 1999, 12:57:12 CEST

On Wed, 19 May 1999, Wojciech Slusarczyk wrote:

> Uf... zerknij z laski swojej jak to wyglada na Solarisie (najb. zblizony
> do naszego) lub na innych bo ja nie mam akrat pod reka nic .. ;(
> Jak by co to co proponujesz zamiast /var/adm ? /var/db/adm ?

Chyba katalog z logami czyli /var/log. Tak wogóle to w Solku /var/adm to
jest katalog z logami.

> No ja robie na razie 'by hand' linki coby maszyny w powietrze nie wysadzic
> i jak dla mnie to jest troche lepiej jak sie bawic i jeszcze skrypty w
> pakietach dokladac ... Owszem ktos niezorientowany moze sobie qq zrobic
> ale przeciez mozna zawsze nie wystawiac binarnych rpm'ow dopoki calosci
> nie poskladamy... Owszem na razie tak -- powinny byc, lecz jak bedziemy
> puszczac dstrybucje to jest juz raczaj IMHO mooocno niewskazane.

Jak odetniesz to jednym ruchem już teraz to właśnie qq zrobisz. Potem o
ile te linki wisieć będą to będą tylko rzeczy nadmiarowe ale na pewno nic
psuć nie będą (w sensie technicznym, a nie estetycznym :). Musimy mieć
okres przejściowy w którym linki zostaną i to będzie musiało być co
najmniej z pół roku .. choćby dla samych siebie. Także w pierwszej wersji
oficjalnej dystrybucji linki profilaktycznie też bym zostawił (ostateczną
decyzję będzie mozna podkjąć tak czy inaczej tuż przed wypuszczeniem
tejże), a ich usunięcie czyli usunięcie wszelkich pozosytałych śladów po
FSSTND zaplanowałbym na dopiero drugą edycję dystrybucji. Zresztą ..
usuniecie linków można zrobić w dowolny mmomencie (pózniej lub wcześniej)
ale na pewno nie teraz. O ile nowy filesystem ma wyjść np. dzisiaj i od
dzisiaj mamy go wszyscy zacząć używać to taki pakiet bez tych linków to
będzie rozstrojenie wszystkich systemów gdzie to zamontujesz.

Wojtek .. jak najmniej ręcznego korygowania pakietów (piszesz, że linki
dodajesz ręcznie sam po za pakietem). W pakiety wbudujemy pewne porcje
automatycznego działania i reagowania po to włąśnie żeby ręcznie pewnych
rzeczy bynajmniej włąśnie nie robić. Przypomnij sobie przyszłowie "Don't
move .. improve" - nie rewolucja tylko ewolucja .. może szybką ewolucję
ale nadal ma to być płynne przeście ze stanu jednego w drugi, a nie
szeroczasowa zmiana stanu.

Chyba, że masz pomysł jak to inaczej zrobić żeby jednak nie doprowadzać do
rozjechania się bazy względem zawartości przemieszczanych katalogów
(przyznam, że czegoś takiego teraz za bardzo nie widzę ale ...).