PLD CVS: SPECS wojtek

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Śro, 26 Maj 1999, 18:50:30 CEST

[środa, 26 maj 1999], Wojciech Slusarczyk napisał(a):

> ;)
> ... to jest najnowszy mozliwy, glibc-crypt-2.1.1 jeszcze nie ma ..

glibc-crypt-2.1.pre1 jest nowszy od glibc-crypt-2.1 ? Coś mi się tu nie
zgada.

> 1. Dlatego, ze jest to IMHO zbedne

A IMHO jak najbardziej potrzebne. Większość bibliotek statycznych nie jest
_nigdy_ używana. To tylko _zbędny_ balast.

> 2. Dlatego, ze pakiet byl rozp%$#$^ doszczetnie po poprawkach szanownych
> kolegow i mimo iz byly wydzielone podpakiety to biblioteki *.a
> znajdowaly sie "szedzie"...

Nie wszędzie tylko w glibc-devel (przez pomyłkę), glibc-static-base (jak
najbardziej celowo libc.a, libm.a, libc_noshared.a), glibc-static.

> 3. dlatego, ze uzyto %files static -f static.files ... co jest
> niedopuszczalne...

Jest jak najbardziej dopuszcalne jak się wie co się mieści w tym pliku.
Jeśli Ci to bardzo przeszkada to zmienie to na zwykłą list.

> Poniewaz glibc samo w sobie nie jest dla kerneli 2.0 ...
> i bzdura jest abysmy obwarowywali sie takimi wstecznymi confliktami,
> poza tym kto instaluje kernel z rpma ... 1-5% uzytkownikow..
> A popza poza tym PLD nie ma kernela 2.0 RH-6.0 tez ..

Dlatego 1-5% użytkowników można było poświęcić te mniej niż 0.3 % spec'a.

> Podoba a jakze .. oba mi sie podobaja (%configure i %GNUconfigure ...)
> ale tylko wtedy kiedy dziala ...
> a nie kiedy sobie na "pale" wpisujecie kolego bez sprawdzenia i cerowania
> *.m4, *.am, .. bez sprawdzenia ktora wersja autoconfa byl generowany
> configure a ktora my obecnie dysponujemy ... itp. itd.
> podobnie z wywalaniem %{_target_platform} co za tym idzie uruchamianie
> skuteczne uniemozliwianie kompilowania pakietow na rozne procki w obrebie
> archit. x86...

%{_target_platform} jest w %configure. Polecam `rpm --showrc` lub
`less /usr/lib/rpm/macros.pld`. Tam jest dokładna definicja tego makra.
W _większości_ przypadków zastosowanie %configure pozwala na nie cerowanie
*.m4, *.am, gdyż ustala wszystkie potrzebne ścieżki. W glibc.spec to
%configure działało jak najbardziej poprawnie. Dowód: wygenerowałem poprawne
binarne rpm'y.

> dlatego coby nie smiecil po konsoli/terminalu ..

Lepiej aby admin wiedział że mu się coś zrestartowało, bo gotów pomyśleć że
musi to ręcznie robić a co za tym idzie że ludkowie z PLD to !@#$%^ że nie
wstawili automatycznego restartu serwisu. Przyznaj się jak często oglądasz
skrypty z rpm'ów zanim je zainstalujesz ?

Wiget
--
 / / /\ \ (_) __ _  ___| |_  @__mail:  Artur Frysiak