PLD CVS: SPECS wojtek

Śro, 26 Maj 1999, 19:14:29 CEST

On Wed, 26 May 1999, Artur Frysiak wrote:
[..]

> A IMHO jak najbardziej potrzebne. Większość bibliotek statycznych nie jest
> _nigdy_ używana. To tylko _zbędny_ balast.

> Nie wszędzie tylko w glibc-devel (przez pomyłkę), glibc-static-base (jak
> najbardziej celowo libc.a, libm.a, libc_noshared.a), glibc-static.

IMHO część z nich wogóle możnaby wywalić niemniej to by jakoś tak głupio
wyglądało (mógłby się ktoś czepać). Tak to mamy to co w zasadzie nie
potrzebne odseparowane w osobny pakiet. Zrobienie pakietu static też jest
raczej pozytywne gdyż tylko w zasadzie przy kilku aplikacjach (shelle i
kilka dodatków z narzędzi systemowych) wymaga linkowania statycznego.
Powiedziałbym, że typowa stacja robocza na potrzeby osób zajmujących się
developmentem aplikacji yużywających GUI wogóle nie potrzebuje mieć
zainstalowanych bibliotek statycznych z glibc .. stąd wziął się pomysł
wydzielenia static i w dalszej konsekwencji static-base.
Wojtek .. czy nadal twierdzisz, że jest to niepotrzebne ?

[..]

> Dlatego 1-5% użytkowników można było poświęcić te mniej niż 0.3 % spec'a.

Oczywiście na pytania tych 1-5% ludzi dlaczego to nie dział chcesz na
ochotnika sam odpowieadać.

[..]

> Lepiej aby admin wiedział że mu się coś zrestartowało, bo gotów pomyśleć że
> musi to ręcznie robić a co za tym idzie że ludkowie z PLD to !@#$%^ że nie
> wstawili automatycznego restartu serwisu. Przyznaj się jak często oglądasz
> skrypty z rpm'ów zanim je zainstalujesz ?

Tutaj wydaje mi się, że dotykamy czegoś ogólniejszego, a także istotnego.
OtóŻ wiele aplikacji wywoływanych przy starcie puszcza jakieś rzeczy na
stderr o ile coś zazgrzyta. Psuje to estetykę tego co się pokazuje przy
starcie .. ale po mimo to estetyka nie powinna stać ponad pozyskiwaniem
czasami i istotnych informacji jakie się tam mogą pojawić. Propozycja w
takim razie żeby zmodyfikować daemon() w ten sposób żeby wrzucał do pliku
w /var/log programy jakie uruchamia i to co zostało przekierunkowane przy
starcie.

Powiedziałbym, że nawet czegoś takiego potrzebujemy i to nie bynajmniej ze
względów estetycznych co ze względów praktycznych .. kiedy ktoś restaruje
zdalna maszynkę to nie ma szans na odczytanie tego co poleciało na
konsolę, a i o ile jest się w czasie restartu przy konsoli to te
komunikaty szczególnie na szybkiej maszynce mogą przelecieć na tyle szybko
że się nie zdąży uchwycić ich treści lub się niedostrzeże wogóle.
Dopuszczałbym zamiast tworzenia rc-start loga przekierowywanie wszystkiego
do sysloga z użyciem loggera.