PLD CVS: SPECS wojtek

Wojciech Slusarczyk wojtek w mailbox.chemo.tuniv.szczecin.pl
Śro, 26 Maj 1999, 19:59:40 CEST

On Wed, 26 May 1999, Tomasz Kłoczko wrote:

> IMHO część z nich wogóle możnaby wywalić niemniej to by jakoś tak głupio
> wyglądało (mógłby się ktoś czepać). Tak to mamy to co w zasadzie nie
> potrzebne odseparowane w osobny pakiet. Zrobienie pakietu static też jest
> raczej pozytywne gdyż tylko w zasadzie przy kilku aplikacjach (shelle i
> kilka dodatków z narzędzi systemowych) wymaga linkowania statycznego.
> Powiedziałbym, że typowa stacja robocza na potrzeby osób zajmujących się
> developmentem aplikacji yużywających GUI wogóle nie potrzebuje mieć
> zainstalowanych bibliotek statycznych z glibc .. stąd wziął się pomysł
> [...]

Tak .
Kto kompiluje ten instaluje glibc-devel .. naprawde zakladaamy sobie worek
na leb parcelujac w ten sposob jeden z najwazniejszych pakietow, rozbijac
mozna GNOME, KDE itp bo tam faktycznie psu na bude statyczne biblioteki.
Ale ja naprawde nie mam zamiaru 100000 razy lub wiecej tlumaczyc ludziom i
odpisywac na listy i czyscic codzien skrzynke z 1TB swapa od ludzi ktorzy
nie moga przekompilowac jakiegos programu gdyz zabraklo jakiejs tam
biblioteki ... bo maja glib,glibc-devel,glibc-static a tutaj wyskakuje
ze "jeszcze jakas biblioteka" jest potrzebna RH i Debian maja PLD nie ma
i wogole ...

Nie wierze, ze maszyna idaca pod 'developerke' nie zostanie wysposazona we
wszystkie podstawoe pakiety -static, -devel i wscy sie beda cieszyli ze
Wojtek pocial glibc, binutilsa, itp na 100 kwalkow i musza sobie to
wszystko instalowac ... majac na uwadze aby nie przegapic czegos bo potem
jak wyskoczy gdzies blad to nawet chlopaki z PLD nie beda pamietali jak
to rozparcelowali ... A wlasnie w binutilsie
tez bym tylko najchetniej widzial binutils-*, binutils-devel-* i to
wsio...

Kto ma malo miejsca to ma malo ... i tyle nic mu to nie pomoze jak
zaoszczedzi na tych podstawowych pakietach np 2 MB ... bedzie chcial
przekompilowac X'y ... co tam X'ykernela czy cos to go te 2 MG nie zbawi
jak ma zabraknac to zabraknie ...

No to jest tylko moje zdanie -- oczywiscie inaczej w wypadku pakietow
'graficzno-X-wato-GNOMO-KDE-owatych' gdzie jak mowie to faktycznie moze
zostac wydzielone...

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin