PLD CVS: SPECS wojtek

Czw, 27 Maj 1999, 13:22:37 CEST

On Thu, 27 May 1999, Wojciech Slusarczyk wrote:

> Sluchajcie, qrna to nie o to chodzi ... ja moge wam pociac na 1000
> kawalkow, ba jak bedziecie chcieli to wam rozparceluje to to w ten sposob,
> ze kazda biblioteka statyczna i dynamiczna bedzie w osobnym podpakiecie
> ... ale czy to nie jest przerost formy nad trescia ?

Oceń to sam ale podaj konretne powody. Zauważ, że podaliśmy z Arturem
powody takiego, a nie innego podziału i o ile zaakceptować, że założenia
na jakich się opieramy są poprawne to wniosek o podział niemal sam się
narzuca. Jesteś w stanie podać powody odejścia od tego modelu ?
Nadmieniłem także, że kerb5 wcale nie musi potrzebować tych dodatkowych
libów gdyż poprawne rozwiązanie powinno być zupełnie inne.

> Naprawde zrobcie drobny sonadaz na "PCOL-u" i inych listach i powaznie
> zastanowcie sie czy warto ? Czy warto dokladac te podpakiety i potem kazdy
> pakiet linkowany statycznie sprawdzac pod kontem BuildPrereq, itp itd...

Przepraszam ale ponad połowa listów na pcol ma mało co wspólnego z
Linuxem. Prawie cała reszta listów to powtarzają się w kółko te same
pytania i coraz więcej odpowiedzi sugerujących żeby poczytać sobie
archiwum/FAQ/HOWTO udzielanych w co najmniej tonie lekkiego rozdrażnienia.
W listach z ostatniego tygonia nie znalazłem ani jednego listu, który
mógłby coś ciekawego wniść do tego co robimy. Jeżeli mielibyśmy robić pod
pcol to sorki ale nie byłoby w zasadzie co robić. Tak czy inaczej
kierowanie się tym czy komuś z pcol to pasuje czy nie to nie ta droga.
Mamy wystarczający potencjał do tego żeby chodzić własnymi ściekami i
trzeba się tylko podczas tych wędruwek pinować żeby ta ścieżka była
technicznie poprawna. Reszta o ile zauważy poprawność tego co robimy o ile
ona rzeczywiście będzie miała miejsce tak czy inaczej dużego wyboru nie
będzie miała i prędzej czy pózniej zacznie używać tego co robimy pomagając
nam w konserwacji zasobów. Oglądanie się na pcol to _nie to co powinniśmy
teraz robić_. Możesz próbować wychwytywać konkretne osoby, które rokują
nadzieję ale patrzenie wogólności na to co się tam dzieje to jest mydlenie
sobie oczu.

> A ile bedzie takich programow, ktorych nie bedziemy mieli w rpmach,
> pomyslcie tez ile ludzi bedzie przesiadajacych sie ze slackware'ow czy
> innych dystrybucji gdzie z regoly sie kompiluje z palca, owszem to
> wszystko jest do przejscia/wyjasniania ale w ten sposob odstraszymy
> potencjalnych uzytkownikow ... Pamietajcie, ze Linux != rpm ... Nie to,
> zebym mial cos przeciw temu pm ale naprawde zroccie uwage ile osbo samemu
> robbi sobie rpmy, ustala zaleznosci itp ...

Możemy przy okazji tego co robimy zapewnić sobie to że przejście z RH czy
kilku innych dystrybucji będzie łatwe i naturalne (naprawdę mało co to
kosztuje i można to zrobić przy okazji), ale oglądanie się na
wszystkich i wszystko .. sorki po pierwsze nie ma na to czasu, a po drugie
nie o to w tym wszystkim chodzi. I po trzecie - dobrze byłoby robić stuffy
technicznie poprawne, a taka poprawność jest jest po drodze z tym o czym
wspominasz. W każdym bąć razie dla osób pracujących na Slackware nie
zamierzam robić oprogramowania w nie rpm-ach czy też przejmować się
użytkownikami Debiana.

> Zatem prosze o spokojne przemyslenie problemu i ... wyslanie do mnie listu
> np. na priv gdzie w naglowku bedzie np.
> "Tnijcie kolego glibca . (point, tocka, kropka ...)"
> I to wystarczy ...
>
> PS Prosze tez, aby w wypadku kiedy bedziemy chcieli dokonywac jakis
> drastyczniejszych zmian w pakietach _systemowych_ poinformowac mnie
> dodatkowo o takowych (cobym mogl na "goraco" posprawdzac zaeznosci, z
> setupem, filesystemem, itp.) lub chociaz sprawdzic czy sie wogole pakiet
> generuje.

Było to już poruszane i przypomnij sobie, że o dokładnie to samo prosiłem
jakiś tydzień temu. Z Arturem kiedy mamy jakieś pomysły dotykające
istotnego softu nie zadażyłosię chyba jak na razie żebyśmy nie próbiwali
się konsultować z innymi. Oczekiwałbym tutaj jakieś też wzajemności.
Wprowadziełeś kolejną zmianę do setup i w komentaży do zmiany padło
"amen", tymczasem wcześniej nie było "Ojcze nasz ..", a nie zauważyłeś
tego, że suma kontrolna pliku /etc/passwd _musi_ być taka sama jak w RH bo
inaczej będzie to powodować kłopory przy upgrade setup-a (i to już dla nas
samych), a żeby było śmieszniej o tym wspominałem już kilka razy. Podałem
także sposób podejścia do tego pakietu o czym teaz nie wiem czy
zapomniałeś czy to poprostu zignorowana (przyznam że postrzegam to jako
ignorowanie). Wojtek poprostu .. oczekiwałbym pewnej wzajemniości. Jesteś
informowany o potencjalnie istotnych zmianach to i informuj także innych.
Nie chodzi o to żbyśmy ze sobą tak czy inaczej na noże się ścierali tylko
o działania zgodnie z regółami gry, które sami przyjeliśmy .. resztę można
ustalić w wyniku dyskusji.