PLD CVS: SPECS wojtek

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Nie, 30 Maj 1999, 12:32:30 CEST

On Sat, May 29, 1999 at 07:30:32PM +0200, Wojtek Slusarczyk wrote:

> To co jest w tej chwili w setp jest i w file-systemie
> nie moge dac /var/account do accountingu bo jest grupa admin.
A co za problem, że będzie user bez katalogu domowego.
Ja nie widzę żadnego.

> O to sie nie boj ... w wypadku jakiegos problemu wracamy do 751 ..
A czemu od razu nie może być 751. Podaj jakiś argument.
Jeśli zawartość jakiegoś pliku jest poufna, to można odpowiednio mu
ustawić uprawnienia.
Według mnie 755 było by optymalne, ewentualnie 751.
Nie oto chodzi, żeby wszystko po ukrywać. Co, ktoś się zorientuje, że
PAMa używamy?

> -- sa rozne servery ftp i www i ludzie by hand rozne rzczy instaluja
> zatem ci uzytkownicy IMHO musza byc ...

Ludzie mogą sobie też by hand katalogi zakładać. Nie koniecznie w tym
miejscu i nie koniecznie z takimi uprawnieniami - różne serwery mogą
wymagać różnych rzeczy.

Tak samo - /var/mail nie powinno być w filesystem, bo na wielu maszynach
go po prostu nie będzie - w końcu ~/Mailbox i ~/Maildir są
bezpieczniejsze. A jak ktoś sobie sendmaila zainstaluje, to wtedy
/var/mail będzie miał.

Pozdrowienia,
        Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !