Radius (Bylo: Kilka rzeczy ...)

Konrad Stepien konrad w interdata.com.pl
Czw, 6 Maj 1999, 10:43:14 CEST

On Wed, 5 May 1999, Tomasz Kłoczko wrote:

> On Wed, 5 May 1999, Tomasz Kłoczko wrote:
> [..]
>
> Dodam jeszcze do tego to, że też w zasadzie nie mam niz przeciwko suidowi
> na pppd ale za rozwiązaniem typu radius czy coś koło tego byłbym dlatego,
> że widze w tym możliwość ukręcenie głowy wiecznym pytaniom o to jak
> stawaić PPP choćby w domq. Fakt, że w domu to moze Radius to za dużo ale
> jeżeli by to ładnie sformalizować i poprostu ułożyć to może nikt nie
> miałby pretencji o to, że próbuje się używać łoma do wszystkiego w tym i
> do robienia miedziorytu. Jeżeli jest inaczej to wyprowadź mnie z błędnego
> [...]
Akurat do domu to radius pasuje faktycznie jak łom do miedziorytu
(a nawet lepiej). Radius może być wyjściem dla ppp-dajni a nie dla
dodzwaniania się z domu.
A teraz konkretnie. Radius jak radius, ale portslave w takiej postaci
w jakiej jest nie bardzo pasuje do dystrybucji (ma w sobie własnego
pppd popatchowanego i w dodatku dość starą wersję). Jego zaletą jest to
że działa, więc do supported (czy innych PLD-contrib/powertoolsów)
powinien wejść. Do głównej dystrybucji, niekoniecznie. Dobrym wyjściem
było by umieszczenie w dystrybucji pppd gadającego z radisem, ale
działającego też bez niego. Tylko patche z portslave są do starego pppd
i nie za bardzo pasują do nowego.
Myślę, że w tej chwili ani radius ani portslave nie są przygotowane
do przejęcie całości obsługo ppp w PLD. Można to zrobić, ale trzeba
by nad tymi pakietami sporo popracować, w tej chwili nadają się
do pracy, ale raczej jako workaround niż docelowe rozwiązanie.
MSZ rozsądnym wyjściem na dzisiaj jest
2750 root:ppp pppd

--
Konrad Stępień          | InterData s.c. http://www.interdata.com.pl
konrad w interdata.com.pl | Łódź al. Kościuszki 3 tel +48+42 630-50-50