Dokumentacja (długie, ale przeczytajcie proszę)

Pon, 1 Lis 1999, 01:06:13 CET

On Sat, 30 Oct 1999, Ziemek Borowski wrote:

>      * To: Lista PLD <pld-list w pld.org.pl>
>      * Subject: Dokumentacja (długie, ale przeczytajcie proszę)
>      * From: Rafał Kleger-Rudomin <klakier w pg.gda.pl>
>      * Date: Sun, 17 Oct 1999 13:17:24 +0000 (/etc/localtime)

> parę pakietów ma wynikowe PSy i PDF, coś (named, na pewno samba) było pisane w
> loutcie.

Z tego co pamietam to postać źródłowa i tak była w latexu.

> Ale praktycznie jest to niemożliwe. Za dużo roboty.
> Np. w moim podręcznym testowym systemie na 297 pakietów jest 5668 plików
> z dokumentacją.  Większość trzebaby przełożyć.

Jeżeli chcesz to zrobić w jednym podejściu owszem. Jeżeli wyznaczysz to
jako kierunek w którym należy iść to juz jest to mniej obciązające.
Pierwszrego podejścia nikt chyba o zdrowych zmysłach nie będzie
poroponował.

> I co z tego?
> Nb. decydując się na docbooka w grunice rzeczy nie musicie wybierać
> SGMLa -- można od razu pisać w DocBook XML.

Można. Jak uważasz, ze będzie łatwiej z jednoczesnym rozsądnym poziomem
elestyczności ?

> Nieprawda. Tj. nie do końca prawda. Własny format NA BAZIE DocBooka.
> Dawno odeń oddzielowny (AFAIR).

Sunbook jest dość podonbny do Docbook.

> A napiszesz takiego man(1)a? Tak by działał w miarę on-line?

Skoro przykład z solka pokazuje, ze jest to możliwe. Skoro jest bazowa
wersja man i bazowa wersja narzędzi do konwersji (szybkiej .. sam
sprawdzałem) z sgml do groff output to nie bedzie to trudne i w tym
wypadku już mało co przeszkadzać moze jeśli chodzi o względy techniczne
żeby to zrobić. Pozostaje usiąćś i zrobić to wreszcie.

> Poszukaj koło 10 października na comp.text.xml było coś o docbook2info.
> Chodziło bodaj o:
>  http://shell.ipoline.com/~elmert/hacks/docbook2X/

O to chodziło :-)
Kolejny pukt można zakreślić jako "possible".

> Generalnie: na początek proponuję raczej przyjęcie, że nowotworzoną
> dokumentację robicie w DocBooku (ale tutaj na gwałt trzeba kilka rzeczy
> zrobić najpierw:
>   * przerzucić się z jade na openjade (ten przynajmniej jest rozwijany
>    -- jade nie bo James Clark stawia wszystko na XMLa i XSLa).
>   * zrobić pljadetex jak proponował to Piotrek Bolek na Bachotku (chyba
>   że udało się wam zwalczyć pliterki inaczej). Nie zaszkodziłby też
>   plpdfjadetex.

Czy dałoby sie to potem zintegrować z openjade  przez podrzucenie
maintainegom jakiś poprawek ?

>   * przepracować metody rejestracji CATALOGów i innych zasobów
>   XML/SGMLowych przy czym robiąc to w miarę zgodnie z innymi dystrybucjami
>   (np. SuSE i Debianem -- te mają wsparcie dla DocBooka).
>
> Acha. Przydać się  może lektura
> http://www.oreilly.com/catalog/docbook/chapter/book/docbook.html

Dzieki. Wogóle fajno, ze zacząłeś znowu włączać się jakoś konstruktywnie w
to co możesz i potrzfisz robić :-)