PPP

Wto, 2 Lis 1999, 19:25:32 CET

On Mon, 1 Nov 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Jak zwykle mam inne zdanie ;-)
> Pakiet z ppp powinien zawierac tylko ppp, dokladnie to co jest zawarte w
> orginalnym tarbalu od autora.
> Zgadam sie z tym ze nie wszyscy potrzebuja ppp ale to lepiej jest
> zorganisowac poprzez podzial rc-scriptsow na podpakiety.

To popatrz jeszcze na np. hdparm czt setserial.
Dzielenie rc-scripts nie ma sensu. To jest tak mały pakiet, że to już
byłby absurd.
Zauważ, że pppd bez skryptów ma małe znaczenie. Dopiero uzupełnione o te
rzeczy jest pełnowartościowe.
Następna sprawa to wyciagnięcie if{up,down}-ppp do ppp da np. tyle, że
programy wspomagające np. konfigurowanie miedzymordzi sieciowych nie bedą
miały lub będą miały w liście typów interfejsów PPP i będą mogły o tym
decydować włąsnie na podstawie obecnosci if{up,down}-ppp. Teraz jest taka
sytuacja, że tego typu programy umożliwiają Ci skonfigurowanie połaczenai
PPP i to pomimo tego że nie masz zainstalowanego pakietu ppp.

> W ten sposob bedzie mozna zapanowac nad spojnoscia calej procedury
> startowania systemu (w tym interfejsow).

Raczej ciężej będzie panować nad tym.
Przemyśl to jeszcze raz.

[..]

> Daleki jestem od tego zeby cokolwiek wymuszac na adminach przyszlych PLD.
> Jak sie upra i tak zrobia to po swojemu, klnac przy okazji jak szewcy.
> Powinnismy sie natomiast skupic nad tym jak z istniejacych mechanizmow
> wydobyc naj najwiecej.

Owszem masz rację. Zauważ tylko np. to, że obecne wsparcie do LDAP dla
rc-scripts jest przedewszystkim szykowane włąśnie z myślą o połaczeniach
PPP. Wymuszanie to złe określenie. Standaryzacja lepsze.
Dzięki tej standaryzacji bedzie można osiągnąć spójną platformę opisu
takich rzeczy jak mkiedzymordzie PPP co umożliwi w nastęnym kroku robienie
dodatkowych narzędzie wspomagających niektóre czynności konfiguracyjne.
Bez ustalenia p[ewnej bazy działań nie jesteś w stanie wykonać tego typu
narzedzi. Także taka stanadaryzacja może mieć dalsze konsekwencje w
postaci umożliwianai w sposób spójny zarządzania choćby monotorowaniem.

I jeszcze jedno. Standaryzacja nie pociąga za sobą jedenj drogi
wykonywanai pewnych czynnosci. Moze być ich róznie dobrze kilk ale są one
w sposób jednoznaczny opisane.a