PPP

Bartosz Waszak waszi w pld.org.pl
Śro, 3 Lis 1999, 21:04:43 CET

On pon, lis 01, 1999 at 11:00:14 +0100, Grzegorz Stanislawski wrote:
> Dla wiekszych( "profesjonalnych") zastosowan trzeba juz portslave'a i
> radiusa.

Cóż to jest za ,,cudo''   portslave (może by się przydało zrobić z tym pakiet
-   ale i tu trzebaby  ustalić   jakiś jednolity sposób konfiguracji dial-in,
chodzi mi o to aby przy zastosowaniu portslave  na 50 modemów czy mgetty na 1
modem konfigurowało się prawie tak samo.

PS. Czy  jest  jakiś server radiusa w PLD, czy  pppd wymaga   paczowania   do
radiusa  aby mogło  współpracować z radiusem    czy wystarczy  dodanie modulu
pam_radius do /etc/pam.d/ppp.
Przydałoby się w końcu rozwiązać sposób zarządzania /etc/pam.d/*  bo bez tego
pam_{ldap,smb,radius} przesiadka może być żmudna - edycja co chwile   pam.d/*

Mam nawet pomysł:
może by jakieś narzędzie w stylu update-inetd z debiana do inetda u  nas  się
nie nadaje, ale do utrzymania pam.d w porządku powinien wystarczyć.  I  wtedy
pam-x.xx.rpm zawierałby tego update-pam.d a reszta  pam_{ldap,smb}  ruszałaby
%post tego update-pam.d

Druga możliwość to generowanie pam.d na podstawie tagów (pam_radius,ldap,smb)
z których generator mógłby wybierać podczas generacji pam.d/*, a każden pam_*
udostępniałby swojego taga.

Trzecia możliwość:  coś  a'la  GUI (najlepiej  w  stylu  chkconfig)  dodający
odpowiednie linijki do pam.d/*

PS2. Chciałbym   się  dowiedzieć  jakie   ficzery  daje RADIUS     (najlepiej
porównując go z LDAP, gdyż dwie metody  autentykacja  to dla   mnie troche za
dużo). Gdzieś  słyszałem,    że RADIUS  może ciągnąc    z  wielu miejsc  dane
(/etc/passwd, na servie, SQL itp)

PS3. Obstaje     przy    zastosowaniu /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-*   dla
konfiguracji  ppp gdyż spójna konfiguracja powinna być na  pierwszym miejscu.
pon, poff, plog, zrobic skryptami robiącymi ifup lub ifdown.

--
 -=[  Bartosz Waszak  ]--[     Where there's no emotion, there's no       ]=-
-==[ waszi w pld.org.pl ]==[        motive for violence. -- Spock,          ]==-