Dokumentacja - podstawa to porzadek

Radosław Habelski rad w zak13.p.lodz.pl
Pią, 5 Lis 1999, 00:13:40 CET

----- Original Message -----
From: Rafał Kleger-Rudomin <klakier w pg.gda.pl>
To: <pld-list w pld.org.pl>
Sent: Thursday, November 04, 1999 9:53 PM
Subject: Re: Odp: Dokumentacja

> Wydaje mi się że jedna rzecz wymaga wyjaśnienia: many nie są (zazwyczaj)
> pisane przez twórców dystrybucji, tylko przez twórców oprogramowania
> (samby). Nie możesz więc winić Redhata za nieaktualne many.

Tak jest , zwróć jednak uwagę , że RedHat wprowadza mnóstwo swoich
poprawek do oprogramowania , poprawienie man-a nie byłoby zbyt
uciążliwe .W przypadku PLD sprawa wygląda jeszcze gorzej , bo nie
przypuszczam , żeby twórcy oprogramowania napisali man-a w języku polskim.
Tak więc spada to na PLD.(wiem , że tłumaczeniami zajmują się już pewne
osoby ,
nie wiem tylko , czy zajmują się także aktualizacją .)

> Stan prac jest praktycznie zerowy :) - dopiero zaczynamy. Jak pewnie
> zauważyłeś na razie trwały dyskusje na temat formatu, narzędzi itp.
>
> Ogólnie zostało ustalone, że piszemy w formacie SGML-DocBook-DTD.

:-))
w najbliższym czasie ból głowy mam zapewniony (skoro jednak tak ustalono,
niech tak będzie)

> Zastanów się czym byś chciał się zająć na początek (co Tobie się
> wydaje najbardziej potrzebne do {o|na}pisania)

Parę luźnych pomysłów:
1.Wiem , że dystrybucja to setki pakietów.Na początku tak jednak nie było,
zamiast więc pisać dokumentacje chaotycznie proponuje zrobić listę pakietów
podstawowych , niezbędnych aby linux pozostał w pełni funkcjonalnym systemem
i właśnie od nich rozpocząć pracę .

2. Nie wiem ile osób zgłosiło chęci do współpracy ,może jednak udałoby się
przydzielić każdej osobie opiekę nad dokumentacją określonych pakietów ...
(dokumentacja nawet najlepsza po określonym czasie robi się bezużyteczna)

3.Wszystko wskazuje na to ,że KDE stanie się podstawą, jeśli chodzi o X-sy.
Proponuje więc skupić wysiłki na nim.

4.Nie wiem czy istnieje słownik ,przydałoby się żeby tworzona dokumentacja
cechowała się wspólnym słownictwem.
(od czytania howto,jtz itp. też może rozboleć głowa, wiadomo rożni autorzy)

Na razie tyle.
Pomysły pewnie nie są nowe ... chętnie posłucham co myślą o nich inni.

Tymczasem zabieram się do DocBook-a.

                      Radosław Habelski
                      rad w zak13.p.lodz.pl