pewna kalsa błedów w specach - mały komet

Wto, 9 Lis 1999, 15:08:38 CET

Dzisiaj tak sobie zajrzałem do wmseti które pius zrobił i znalazłem tam
pewien rodzaj błędu a w zasadzie niekonsekwencji na który chciałem uczulić
pozostałych.

W specu było:

%define		_sysconfdir	%{_datadir}

i dalej:

%files
%config %{_datadir}/wmsetirc

Akurat w tym wypadku zadziałą to ale jeżeli kieydś w przyszłości komuś
zachce sie zmienić tego %define to się zdziwi.
Poprana forma powinna być:

%define         _sysconfdir     %{_datadir}

%config %{_sysconfdir}/wmsetirc

Chodzi o to żeby w %files używać tych zmiennych jakie są rzeczywiście
używane w autoconf a nie żeby wykozrystywać to, że po przedefiniowaniu
jakieś zmiennej ma ona wartość taką samą jak jakaś inna tak jak w tymn
wypadku po "%define _sysconfdir %{_datadir}" %{_datadir} i %{_sysconfdir}
to było dokładnie to samo ale w %files powinno się włąśnie używać
%{_sysconfdir}, a nie %{_datadir}.

W sumie jest to szczegół ale jeżeli nie będziemy zwracać uwagę na takie
rzeczy to okazać sie moze, że kiedyś sie to zemści ;-)

A tak wogóle to sie temu jeszcze raz teraz przyglądam .. i chyba ten
%define jest niepoprawny, bo albo to jest plik konf host dependent i
powinien być jednak gdzies w /etc albo nie jest i powienien być w takim
razie w %{_datadir}/misc czyli powinno byc raczej:

%define         _sysconfdir     %{_datadir}/misc

tak czy inaczej trzaby się chyba jeszcze temu przyjrzeć ;)