Re: pewna kalsa błedów w specach - mały ko met

Piotr Czerwinski pius w ceti.pl
Wto, 9 Lis 1999, 17:12:59 CET

On Tue, 9 Nov 1999, Tomasz Kłoczko wrote:
[..]
> Akurat w tym wypadku zadziałą to ale jeżeli kieydś w przyszłości komuś
> zachce sie zmienić tego %define to się zdziwi.
> Poprana forma powinna być:
>
> %define         _sysconfdir     %{_datadir}
>
> %config %{_sysconfdir}/wmsetirc

Ech, zwykłe niedopatrzenie ;)
Dodając %define zapomniałem o korekcie %files.

[..]
> A tak wogóle to sie temu jeszcze raz teraz przyglądam .. i chyba ten
> %define jest niepoprawny, bo albo to jest plik konf host dependent i
> powinien być jednak gdzies w /etc albo nie jest i powienien być w takim
> razie w %{_datadir}/misc czyli powinno byc raczej:
>
> %define         _sysconfdir     %{_datadir}/misc

Dobrze, że o tym wspomniałeś. Przydałoby się jednoznacznie określić,
gdzie powinny trafiać różne pliki konfiguracyjne aplikacji pod X.
Obecnie sytuacja wygląda tak, że część aplikacji wrzuca swoje
*rc do /etc/X11, inne do /usr/X11R6/share/%{name}, a jeszcze inne
do /usr/X11R6/share właśnie.
Wydaje mi się, że kiedyś już na ten temat rozmawialiśmy i z tego co
pamiętam stanęło na tym, że pliki rc tych aplikacji miałyby trafiać
do /etc/X11/Apps (albo podobnie), ale nie jestem pewien.
W każdym razie dobrze by było to ostatecznie uzgodnić i zacząć się
tego trzymać.

pius