pam_console

Pon, 15 Lis 1999, 21:35:14 CET

On Mon, 15 Nov 1999, Jarek Woloszyn wrote:

> jest pam_group, ktory daje userowi przynaleznosc do grupy, jezeli loguje
> sie z odpowiednich tty'sow. Teraz tylko zabawa ze zmienianiem group plikom
> urzadzen. Bede musial popelnic jakiegos skrypta, ktory wezmie sobie maski
> plikow i uprawnienia, i je poustawia/sprawdzi czy sa inne, itp.
> A moze jest juz cos takiego gotowe?

Jeżeli powyższe jest prawdą to wydaje się, że powinno w całkowicie
wystarczyć. Trzebaby tylko ustalić nazwę grupy i pozmieniać gidy na
odpwiednich plikach w /dev dodając wołania pam_group w odpowiednich
plikach w pam.d. Wydaje mi sie, że do przyjęcia byłoby ustawienie
odpowiednich gid na urządzeniach już w pakiecie dev. Zlikwidowałoby to
wręcz konieczność wykonywania jakichkolwiek operaji z chmod/chown.