RPM

Wto, 16 Lis 1999, 22:33:34 CET

On Tue, 16 Nov 1999, Bartosz Waszak wrote:

> Kto  się  zajmuje rpm'em -> coś mi nie pasują  skrypty  %post   i %pre   oraz
> %files, przydałoby   się dodać wszystkie    pliki bazy *.rpm  jako  %ghost  i
> zmienić z /var/db na /var/state bo nadal  siedzi /var/db mimo, że baza jest w
> fizycznie gdzie indziej.

Owszem siedzi po pierwszym użyciu rpm -U rpm* nie pzreczytałęś komunikatu
jaki sie pojawił :>
Powtórz jeszcze raz upgrade (jest on wykonywany dwuetapowo gdyz w trakcie
działania rpm-a baza nie może zmienić lokacji).
Przejrzyj dokładnie skrypty z rpma i znajdź tam konkretna niekonsekwencję,
a nie zwalaj na to że przeoczyłeś komunikat jaki sie pojawiał :-)

> Przy okazji szykuje    się  wielki przegląd specy (adapter.awk) można by przy
> okazji   przejrzeć spece i wstawić  brakujące  %dir oraz %ghost -> chciałbym,
> żeby nawet jak to jest plik tworzony podczas pracy  programu (np dhcp.leases)
> pakiet się do  niego przyznawał. Tak samo %dir -> czasami nie wiadomo do kogo
> należy katalog -> i przygotować spece na weryfikację RPMową. Oraz poprawić
> prawa dostępu niektóre spece jeszcze mają nawet nieoprawne prawa dla init.d

Stosowanie tego co proponujesz apriori może być prawdopodobnie nie za
dobre. Raczej rozpatrywałbym każdy przypade z osobna.

Co do jeszcze koncertu krwi dla honorowych dawców rzyczeń :-) to może do
adaptera dałoby sie dorobić reformatowanie na 80 kolumn na granicy słowa
bez justify tekstów w %description ?

> PS. Jak wyświetlić  listę  plików, które  nie  należą do żadnego  pakietu  ->
> dlatego apeluje o porządek w specach.

$ find / -name \* | xargs rpm -qf 2>&1 | grep -v "not"