PAM_LDAP

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Śro, 17 Lis 1999, 14:53:28 CET

On pon, 15 lis 1999, Bartosz Waszak wrote:

> Czy ktoś mógłby się przyjrzeć dlaczego pam_ldap przy zmianie hasła wali:
> Naruszenie Ochrony Pamięci
> Hasło jest zmieniane poprawnie.
Niestety pam_ldap obsluguje tylko hasla crypt. Mimo , ze openldap obsluguje md5 itp.

> Trzebaby się wziąsć i stworzyć trochę narzędzi obsługujących LDAP:
> - passwd
To ma zalatwiac pam_ldap. Oprocz tego jest ldappaswdd

> - useradd
Pracuje nad tym. Probka jest juz w CVs (ale nie zupelnie dziala)

> - chfn,chsh -> coś nie działa to

No coz. Twórcy pam_ldap sie nie spisali. Nie wiem czy nie wrzucic zrodel do modulu pam w naszym CVS i samemu nad tym
nie popracowac. Problem w tym, ze np. ja nie mam czasu. Chyba, ze znajdzie sie chetny.

> Co z GQ jak wcześniej wspominałem.
>
> PS. Wie ktoś w jakim formacie musibyć ustawione drzewko LDAP aby można było je
> przeszukiwać z Netscape i OE.
Drzewko nie musi miec zadnego formatu. Wystarczy ze beda tam wpisy zgodne z odpowiednimi RFC.
Znaczy sie objectClass "Person" wystarcza.

Pozdrowienia,
   Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !