RFC: /var/log/archiv i zalecenia dotyczące gospodarki logami

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Pią, 26 Lis 1999, 16:04:42 CET

[piątek, 26 listopad 1999], Tomasz Kłoczko napisał(a):

> - nawet jeżeli pakiet ma pojedynczy logtypu /var/log/<plik> to w pliku
>   konfiguracyjnym do logrotate powinny być obracane pliki
>   /var/log/<plik>.*. Będzie to korzystne ddlla syslog serwerów które bendą
>   zbierać logui z kilku hostów i je rozdzielać do plików
>   /var/log/<plik>.<hostname> czy innych regół pasujacych pod maskę
>   /var/log/<plik>.*.

Nie róbmy za admina. Jeśli ktoś stawia logserwer to niech się sam martwi jak
poukładać logi i jak je obracać.
Ogólnie to syslogd aktualnie nie umożliwia mocnego mieszania z logami i
rozdzielaniem ich na x plików. Może jed dzielić według w dwóch kryteriów i
to wszystko.
Gdy wejdzie syslogNG to bedzie można pomyśleć o czymś efektywniejszym.

Aktualnie w plikach *.logrotate z SOURCES obracane są pliki logów które nie
przechodziły przez sysloga, gdyż tylko wtedy jest możliwe założenie jakiegoś
domyślengo miejsca przebywania pliku z logami.

> Przy okazji sprawa kompresji logów. Standardowo pliki *.logrotate z
> SOURCES powinny mieć zakomentowaną rególkę do kompresji logów, a same
> pliki *.logrotate powinny mieć %config(noreplace). Dopuszczalne byłoby
> włączenie w przypadku wybranych pakietów kompresoewanie logów o ile szybko
> one przyrastają.

Domyślnie to ja bym właśnie kompresował. zless jest dostatecznie dobrym
narzędziem do przeglądania logów.
Dołożym bym także opcje:
notifempty
missingok
gdyż czasami jakiś program może logować do swojego pliku logów albo via
syslog. W tym drugim przypadku opcje te się przydają (gdyż pliku albo niema
albo jest pusty).

Wiget
--
 / / /\ \ (_) __ _  ___| |_  @__mail:  Artur Frysiak