Katalog domowy i pryszcze!

Pią, 26 Lis 1999, 17:55:34 CET

On Fri, 26 Nov 1999, Paweł Wilk wrote:

> E!
>
> -1-   Katalog domowy i pryszcze.
>
> Czy był poruszany już temat kosmetycznych zmian w pakietach, tak żeby
> trzymały pliki konfiguracyjne użytkownika nie w jego katalogu domowym a w
> jakimś wspólnym katalogu dla konfigów... np.: /home/user/etc lub
> ewentualnie /home/user/conf.. Osobiście trochę mi przeszkadza
> mnóstwo konfiguracyjnych "przyszczy" w katalogu domowym, nawet jeśli to
> pryszcze ukryte. W sumie kosmetyka... :)

W tej kwestii kłopotliwe bedzie to, że jest to odejście od niejakiego
standardu de facto (de jure nikt tu nic nie jest ustalone), a takze to, że
wymagać będzie takie podejście zmianę każdego pakietu które takie pliki
ma.
Jest jeszcze jedna niedogodność i to chyba najważniejsz. Otóż taka zamian
wiążę się z przemieszczeniem takich plików przy upgrade pakietów w każdym
katalogu domowy bo inaczej taki upgrade wywoła dość duże zamieszanie.

Nie mówię przy tym, że jest to złe podejście gdyż powyższe ma jak
najbardziej niesie ze sobą pewne pozytywy ale są też i negatywy bez
których przezwyciężenia czy też opracowania metod ich niwelowania nie ma
sensu się zabierać za choćby jedna zmianę.

Może inaczej. W najbliższej wersji zostawić na pewno trzeba tak jak jest
obecnie, a zacząć możnaby kompletować założenia według których miałby być
budowana kolejne wersje. Coś takiego mogłoby wejść do takich założeń o
ile wcześniej opracowane by były sirodki techniczne pozwalające obejść
powyższe przeszkody.

Takie wcześniejsze zapowiadanie jakiś istotnych zmian miałoby IMHO dobry
wydźwięk, a także pozwalałoby zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem to co
trzeba wykonać na potrzeby jakiegoś konkretnego rozwiazania.
Element planowania w tym co robimy powienien zyskiwać na znaczeniu.
Znaczy się element improwizacji powinien na pewno z czasem tracić na
znaczeniu i roli w ogólnych zmianach.