IMAP

Ziemek Borowski ziembor w faq-bot.ziembor.waw.pl
Pon, 29 Lis 1999, 19:57:00 CET

29 Nov 1999 11:42:02 +0100, Bartosz Waszak na listserv.pld napisał:
>Czy ktoś się orientuje czy jest jakiś przyzwoity serwer IMAP, bo te, które
>leżą w CVS wyglądają jak nie z tej epoki (są po prostu dziwne).
Generalnie mało jest serwerów IMAPowych (i do tego free).

>Courier-Imap - wygląda najlepiej z nich (czy ten jego serwer tcp jest
>niezbędny można go ruszyć z inetd, bo mi to przypomina sytuacje z tcpserver
>z daemontools)

A jaki podzbiór standardu realizuje? (poza tym nie wiem czy lubie maldira
i QMaila).

>IMAP - ten chyba pochodzi jeszcze z okresu z przedzlodowacenia ;)

Tia. AFAIR w CVSie jest prawie najnowsza wersja. (nie jestem pewien czy
jest tam 4.6 beta czy 4.6)
Toporne bydle. I developerzy nie dają sobie wytłumaczyć, że jednak
przydałby się jakiś plik konfiguracyjny. I obsługa zagnieżdzonych
folderów. Ale daje się używać.

>Cyrus-IMAP - obecnie pobieżnie obejrzałem speca - używa jakiegoś transport
>agenta, wymaga obsługi od strony MTA -> mocno zwiazany z sendmail.
				^^^^^^ Chyba raczej MDA.

Poza tym praktycznie nie do enduserskich dystrybucji. Praktycznie nadaje się
jedynie do dedykowanych serwerów pocztowych. (ale za to realizuje w sposób
najsensowniejszy pozbiór RFC 2060 i pochodznych). Poza tym AFAIR widziałem
gdzieś sposób instalacji przewidziany w ZMailerze.

>Z ostatniej chwili: Courier Imap nie chodzi z rlinetd i inetd bez
>/var/qmail/tcp-env (co mu zrobic aby to przełknął bo nie chcę go uzależniać
>od qmaila)
A jakiś inny MDA wszyca pocztę do Maildira?
--
Ziemek