slrn

Pawel Krawczyk kravietz w ceti.pl
Czw, 11 Lis 1999, 14:40:58 CET

[środa, 10 listopad 1999], Bartosz Waszak napisał(a):

> A   swoją drogą  to    byłaby   dobra rzecz  tylko  nie wszystkie programy to
> obsługują.  Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób doprowadzić   konsole   do
> stanu, używania unicode (mniej wiecej jak nowy  xterm). Są jakieś fonty, albo
> coś  w tym stylu.  Mógłby ktoś zebrać   do ,,kupa'' informacje  co  obsługuje
> unicode, co potrzebne aby chodzil w X i na Konsoli.

Jeśli chodzi o xterma, to ja miałem przygotować speca z tym xtermem-115
poprawionym. U mnie działa już OK, ale nie miałem czasu - sorry :(
Do tego trzeba zainstalować czcionki ucs-fonts, są już w PLD (jest
nowa wersja, będę musiał uaktualnić).

> PS. Odnosnie zebrania do kupy, jakie projekty GNU w ciagu najblizszego  czasu
> planuje dodanie supportu dla unicode,  XFree4  powinno  cos  zmienic  w   tym
> temacie (przynajmniej dla X, a co z konsole).

Jak napisał Qrczak, jest w tej materii straszny burdel. Każdy program
robi przekodowanie po swojemu, mało które wiedzą coś o Unikodzie. Ostatnio
pojawiło się jednak kilka inicjatyw mających na celu ustandardyzowanie
tych spraw w Linuxie. Na przykład, można to osiągnąć prowadząc ,,lobbying''
wśród autorów oprogramowania, żeby używali jednolitego interfejsu.

--
Pawel Krawczyk, CETI internet, Krakow. http://ceti.pl/~kravietz/