slrn

Czw, 11 Lis 1999, 18:11:58 CET

On 11 Nov 1999, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Okropny bałagan. Na liście linux-utf8 w nl.linux.org
> (http://www.linux.eu.org/lists/linux-utf8/) pojawiają się informacje
> o partyzanckich przeróbkach niektórych programów (np. mutta,
> xterma, coś się dzieje w Perlu). W jądrze Linuxa trzeba trochę
> rzeczy poprawić (np. dyscyplina linii musi odpowiednio reagować na
> tryb UTF-8), są jakieś nieoficjalne łaty do jądra które poprawiają
> działanie GPMa. Wciąż nie ma sensownej metody na rozpoznanie trybu,
> w jakim działa terminal (LC_*? terminfo? sekwencje sterujące?),

Co do tego "jak ?" to wydaje mi się, że najsensowniej byłoby przez bazę
terminali. Dlaczego ? ano dlatego, że aplikacja terminalowa wie że jest w
stanie obsłużyć utf i że i ole będzie jakiś typ termilana w k używanie utf
bedzie możliwe to w jego definicji w bazie terminlali nędzie mozan
umioeścić pole odpowiadające za to czy terminal obssługuje utf czy nie. na
tej podstawie aplikacja działająca na danym terminalu mogłaby używać w
komunikacji z terminalem utf bąć nie. Chodzi tu o automatyzm tego typu
rozwiązania. Zmienne LC_* nie są automatycznie negocjowane i wewnętrznie
dalej mogłyby być używane enkodingi włąsciwe dla danego jezyka ale w
komunikacji już z terminalem wszystko na podstawie włąsności terminal
mogłoby być konwerowane.
Dużo na ten temat dyskutowałem z Adamem Tlałką i do takiego przynajmniej
wniosku doszliśmy. Na tej podstawie takze i takie rzeczy jak gpm mogłyby
sie kontekstowo zachować. Pozwoliłoby to takze na zrobienioe rzeczywistej
konsoli z pełną obsługa utf (co więcej on compile time w źródłach terminal
moznaby sobie zdecydować czy chce się mieć konsolę utf czy nie co w
konsekwencji powodowałoby negocjowanie np. TERM=linux lub TERM=linux-utf.

IMHO w tym co robimy moglibyśmy próbować niektóre pomysły wdrażać po to
żeby wręcz testować poprawnośc niektórych pomysłów.