date i /etc/localtime

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Wto, 16 Lis 1999, 23:41:33 CET

Tue, 16 Nov 1999 21:59:59 +0100, Bartosz Waszak <waszi w pld.org.pl> pisze:

> Qrczak jak już się   tu  pojawiłeś powiedz czy w kernelu w najbliższym czasie
> pojawi   się obsługa  fontów  powyżej 512  znaków

Karta VGA może wyświetlać najwyżej 512, więc mogłoby być najwyżej
pod framebufferem. Nie słyszałem, żeby ktoś się za to zabierał,
chociaż nie czytam ostatnio linux-kernel.

Kiedyś eksperymentalnie zrobiłem coś takiego, że font jest dynamicznie
zmieniany, tak żeby zawierał zawsze ostatnio wyświetlane znaki, a my
siedzimy na wirtualnym terminalu. Pakiety konwert + fonty,
    unicode_start
    filterm - dynafont
(są parametry, np. dynafont/512, patrz /usr/share/konwert/filters/dynafont).
To jeszcze czeka na wykończenie wraz z całą resztą sprawy fontów,
dokumentacji nie ma, od roku w tym nie grzebałem :-(

> Wyślij  mi najlepiej na priva jakieś zebranie  TODO i co  zrobione
> odnośnie unicode, fontów itp.

Kiedy ja za dokładnie nie wiem. Archiwum listy linux-utf8:
http://www.linux.eu.org/lists/linux-utf8/

Jest kilka fontów do Xów, AFAIK raczej (może nawet tylko)
nieproporcjonalnych. Są UTF-8owe przeróbki xterma, uwzględniające
też ideogramy podwójnej szerokości. Zaczynają pojawiać się edytory
- te które widziałem były dość kiepskie; któryś właśnie zaczyna
obsługiwać znaki podwójnej szerokości. Robi się UTF-8 w Emacsie,
nie wiem w jakim stadium, AFAIK wewnętrznie i tak pracuje w swoim
ISO-2022. Ktoś robił UTF-8owe poprawki do mutta. ncurses AFAIK kiedyś
będą - widziałem jak ktoś coś pytał o API curses na wide-charach
z zamiarem jego implementowania, które to API istnieje (man ncurses),
ale nie jest pod Linuxem zaimplementowane. Są zrobione jakieś łaty
na perla, żeby np. wyrażenia regularne mogły być w UTF-8.

Mam wrażenie, że brakuje API rozpoznawanie zestawu znaków w locale
oraz na terminalu, sprawdzania które znaki na teminalu są podwójnej
szerokości, co z nakładanymi akcentami na terminalu - bez tego
trudno. Poza tym lynksowa obsługa terminala UTF-8 to prowizorka,
nie ma UTF-8owych ncurses/S-Langu.

W bliżej nieokreślonej przyszłości zrobię coś z fontami, głównie na
konsolę. Niezależnie od tego może coś z edytorem, ale na razie nic
nie mówię.

--
 __("<    Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.ids.net.pl/