[smiley@strefa.com: Strona WWW]

Pią, 19 Lis 1999, 00:05:19 CET

On Wed, 17 Nov 1999, ---%serek--- wrote:

> wyglada na to, ze jeste rootem @pld ;-)
> a ja tylko pomagam sprzataczce...
>
> --serek
>
> ----- Forwarded message from Piotr Figiel <smiley w strefa.com> -----
>
> From: "Piotr Figiel" <smiley w strefa.com>
> To: root w pld.org.pl
> Date: Wed, 17 Nov 1999 13:43:11 +0100
> Subject: Strona WWW
>
> W newsach przeczytalem, ze potrzebujecie webmastera i
> chcialem sie zglosic na ochotnika - a na stronie nie ma ani pol
> kontaktowego adresu e-mail wiec pisze na roota.
> Mozesz mi podac adres E-Mail osoby do ktorej mam sie zglosic?

To już któryś z kolei tego typu list. Odpowiem więc w tym samym toni i
na tą samą nutę jak i pozostałym.

Być webmasterem to znaczy posiadać mniej więcej koncepcję na działanie w
ramach tematu w jakim chce sie operować, a nie posiadać tytuł tylko
takowego.
To po pierwsze. Po drugie. Są pewne wymaganai techiczne.
Każdy kto ma zamiar pracować nad zasobami www w pld.org.pl ma mieć pojęcie
na temat pracy z cvs. Chodzi o to, że te zasoby i cich orginały musża być
przechowywane w publicznei dosepnym repozytorium cvs jakei posiadamy po to
żeby takze inni o ile bedą widzeieć takei mozliwości mieli takze możliwość
przyłaczrenia się do tych prac (choćby po to zby poprawiać błędy językowe
czy literówki dla których poprawiania kompletnie zbędne jest kontaktowanie
się z webmasterem).
Wymug techniczny dotyczacy posługiwania cvs (można zawsze nauczyć
kolejna osobę jak sie tym posługiwać) jest łatwy do zrealizowanai
ale jednocześnie nie najważniejszy (ważna jest koncepcja działania) ale i
jednocześnie nie do ominięcia na dłuższą metę.

Po trzecie. W tej chwili w ramach zasobów jakie mają być robione na www
powstawać będzie musiała pewna ilość materiałów które będa stricte
techgniczne i na których sam webmaster wcale znać sie nie bezie musiał
znać ale będzie w zasadzie musiał koordynować wymianę informacji między
osobami z obecnego grona osób zajmujących sie PLD żeby "podzlecać"
wykonanie jakiś kawałków tekstów (webmaster będzie miał tylko to oprawić i
przyciąć do ogólnej formułu zasobów) czyli do pwwnego stopnai zadanie w
tym momencie webmastera miałby być podobne do zadań jakie wypełnia
redaktor naczelny np. czasopisma.

Czyli inaczej Pioterek .. jaką masz w takim razie wizję tego co chcesz
robić ? jak to sobie wyobrażasz ?

Kolejna sprawa to to, że w zasadzie zasoby www momencie kiedy sie nimi
ktoś bedzie chciał zajać bedą musiały się jakos zmieniać i to raczej nie
skokowo a lepiej jakby to była droga zmian ewolucyjnych od obecnych
zasobów do doceloweje innej formy/formuły tychże. Od czego w takim razie
chcesz zacząć ?

Powyzsze pytania nie są tylko do Piotraka ale także do kilku innych osób
które webmasterowaniem w pld.org.pl chciały się zając. Wcale nie jest
wykluczone, że całe zadanie nie mogłoby być prowadzone w grupuie. Co
więcej .. z racji tego, że w zasadzie byłoby to robione w chwilach wolnych
czy też z własnej i nieprzymuszonej woli to potencjalnie uzupełnianie sie
w prowadzenie tych zasobów w kilka osób zapewniałoby temu czemuś lepsze i
potencjalnie bardziej płynne działanie. Mówa jeszcze inaczej. Zasoby są są
do zagospodarowanai tylko ktoś musi sie tym zajac, żeby to zagospodarować
nie wystarczy mieć tylko chęć ale też koncepcje działania. W danym
momencie bedzie robić to ta tosoba która będzie w stanie to robić
najlepiej.