ftp, rc-inetd, tcpserver

Bartosz Waszak waszi w pld.org.pl
Pon, 11 Paź 1999, 00:09:45 CEST

On pią, paź 08, 1999 at 12:22:06 +0200, Jan Rekorajski wrote:

> To fajnie :) Bo bałem się że robisz od nowa pliki *.inetd.

Swoją drogą jak powinno to wyglądać  z Requires   do  takich pakietów,  ja na
razie ładuje   tylko  rc-inetd i inetdaemon, ale  nie wiem powinno wystarczyć
samo  inetdaemon  bo  inetdeamony  już wymagają  rc-inetd. Przegladałem sobie
spece i  wpadłem na  genialny pomysł przydałby się jakiś szablon speca (chyba
już nawet istnieje) i zmodyfikować  spece wg niego aby wyglądały mniej więcej
tak samo to  by było od  strony   kosmetycznej. Teraz  następna sprawa, którą
trzeba   rozpatrzeć  - pakiety   np:   imap.spec, zawierają    kilka daemonów
(pop2,pop3,imap)   sądze, że pakiety tego typu powinny być rozdzielony,    na
każdego powinien przypadać jak wspomniałem we wcześniejszym poście  Provides:
{pop3daemon,imapdemon},  i ustalić jakąs   politykę  postępowania z tego typu
pakietami, na obecnym etapie bym wydzielił:

o--------------o-----------------------------------------------------o\
|  Provides:   |   Obsoletes:                                        | |
o--------------o-----------------------------------------------------o\|
| smtpdemon    | qmail, zmailer i ferajna                            | |
| fingerdaemon | ffingerd, finger, cfingerd                          | |
| imapdaemon   | imap.spec (wydzielony sam /usr/sbin/imapd)          | |
|              | cyrus, tak samo popdaemon                           | |
| ftpserver    | proftpd, wu-ftpd(6), ellipso, oraz ftpd             | |
|              | wydzielone z pakietów heimdal, krb5                 | |
| tftpdaemon   | tftp, utftp, i jeszcze zapewne jakiś dojda          | |
| ping         | naliczyłem się 3 pakietów z pingiem, jak            | |
|              | porządek to porządek                                | |
| telnetdaemon | ogólnie jest jeden spec typowo z telnetd'em ale     | |
|              | kerberosy mają swoje telnety                        | |
|    [...]     | wogóle wszystkie pakiety których jakiś składnik się | |
|              | powtarza powinien mieć swój Provides:               | |
o--------------o-----------------------------------------------------o |

Trzecia  rzecz, jeśli już się  zajmujemy tymi niekonwencjonalnymi    metodami
autentykacji (LDAP, Kerberos) trzeba by opracować jakąś  metodę modyfikowania
plików  /etc/pam.d/*,  czy też dopisać wszystkie inne możliwości autentykacji
moduł pam_ldap, pam_smb, jako sufficent albo coś w tym stylu.

Poza  tym pkaiety  strasznie  niekonsekwetnie    są przydzielane    do  grup,
ftpservery jedne do Networking/Daemons inne do Daemons.

--
 -=[  Bartosz Waszak  ]--[     Where there's no emotion, there's no       ]=-
-==[ waszi w pld.org.pl ]==[        motive for violence. -- Spock,          ]==-