ftp, rc-inetd, tcpserver

Śro, 6 Paź 1999, 17:48:14 CEST

On Tue, 5 Oct 1999, Bartosz Waszak wrote:

> Obecnie  stosowane są inetdaemon, smtpdaemon  dla określenia  MTA, "inetdów",
> tak się zastanawiam  czy też nie wprowadzić   tego do innych   pakietów   np:
> fingerdaemon, popdaemon i imapdaemon

Trzebaby wręcz. Jest BSD fingerd, jest juz ffingerd. Jest kilka typów
identów. jest kilka typów imap serweró (ostatnio jestem za cyrusem).

> Teraz druga sprawa,   obecnie zauważyłem, że na tworzyło się mnóstwo pakietów
> zawierających   inetda,   pinga,  itp, sądze,  że  trzebaby wybrać jeden taki
> pakiet np: inetd.spec,  każden dodaje innego początkowego inetd.conf, obecnie
> mamy działający  system zarządania inetdami - rc-inetd (rlinetd już pod niego
> jest przystosowany, inetda też przystosowuje (tego z inetd.spec)).   Zacząłem
> przystosowywać pakiety - obecnie gotowe skrypty rc-inetdowe zrobilem dla:

> [...]

W SOURCES znajdziesz pliki *.inetd. Janek wrzucił ich już  całkiem sporo
do repo:
$ grep \.inetd SOURCES/CVS/Entries | awk '{print $1}' | grep -v tar
/amandaidx.inetd/1.2/Wed
/amidxtape.inetd/1.2/Wed
/bootp.inetd/1.2/Wed
/cfingerd.inetd/1.1/Mon
/cvspserver.inetd/1.2/Wed
/dtalkd.inetd/1.1/Mon
/ffingerd.inetd/1.2/Wed
/fingerd.inetd/1.2/Wed
/imap-imapd.inetd/1.2/Wed
/imap-pop2d.inetd/1.2/Wed
/imap-pop3d.inetd/1.2/Wed
/inetd.conf.default/1.3/Wed
/inetd.conf.secure/1.1/Wed
/inetd.init/1.5/Wed
/inetd.patch/1.1/Wed
/inetd.sysconfig/1.1/Wed
/ntalkd.inetd/1.2/Wed
/pidentd.inetd/1.2/Wed
/proftpd.inetd/1.2/Wed
/qmail-qmqp.inetd/1.2/Wed
/qmail-smtp.inetd/1.2/Wed
/qpopper.inetd/1.2/Wed
/rexecd.inetd/1.2/Wed
/rlogind.inetd/1.2/Wed
/rshd.inetd/1.2/Wed
/rsyncd.inetd/1.2/Wed
/slushd.inetd/1.2/Wed
/talkd.inetd/1.2/Wed
/telnetd.inetd/1.2/Wed
/tftpd.inetd/1.2/Wed
/utftpd.inetd/1.2/Wed
/uucpd.inetd/1.2/Wed
/wu-ftpd.inetd/1.2/Wed
/rlinetd.init/1.6/Thu
/rlinetd.inet.sh/1.3/Sun

Trzeba je tylko teraz pointegrować z pakietami i sprawdzić czy to wszystko
działa poprawnie.

> Przyjrzałem  się    netkit-base.spec -- ma on konflikty z wu-ftpd, anonftp  -
> samemu   nie posiadając  in.ftpd,  i najwięcej   razy  doublowany   ping  via
> netkit-base,  inet6-apps,  iputils i  coś  jeszcze.  Najlepiej   byłoby chyba
> wydzielić osoby pakiet  ping, zawierający pinga (+IPV6). Trzeba zaprowadzic z
> tym porzadek bo   kupa rzeczy zawartych  w tych   różnych   pakietach    jest
> niepotrzebna i powoduje konflikty.

Ano ... jeżeli widzisz, ze mozesz coś uporządkować to rób to.

> Jak już mowa  o  inetdach  - tcpserverowi    też  by się przydał   skrypt  do
> rc-inetda, tylko nie wiem jak go napisać,  gdyż nie  pobiera   ma on  żadnego
> pliku konfiguracyjnego   i pobiera dane z lini   poleceń  - musiałoby się  to
> odbywać przez jakiegoś  wrappera   (tzn tcpserver.sh który  by pobierał  plik
> wygenerowany  przez  rc-inetd, i przekształcał za to do wywołań tcpserver...)
> bo na razie nie widze bezpośredniej i prostszej metody

Taka mozeliwoś w ramach obecnego opisu inet serwisu jest. Trzeba tylko
rzeczywiśxie napisać backend do tcpservera do rc-inetd.