zastosowanie LDAP

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Sob, 11 Wrz 1999, 15:17:07 CEST

Cześć,

Tak sobie myślę, czy nie spróbować w PLD zastosować LDAP szerzej niż do
autentykacji. Można by tam trzymać także inne konfiguracje.
Np. konfiguracje interfejsów (poza lo - jakoś trzeba się dostać do
serwera).
Oczywiście nie nalezy rezygnować z tego co jest - LDAP powinno być
opcją.
Np. w /etc/sysconfig/network można by było wybrać, czy konfiguracja
interfejsów ma być ładowana z plików, czy z LDAP, czy z obu.
rc-scripts, by zostały prawie bez zmian, poza tym, że przy wyborze LDAP,
i gdy odpowiednie narzędzia istnieją w systemie (ldapsearch)
source_config() ładowałoby odpowiednie zmienne z LDAP.

A czemu wogóle coś takiego robić? A no temu, że można by wtedy trzymać
konfigurację aliasów wraz z resztą konfiguracji wirtualnych serwerów
(konfiguracja serwera WWW, poczty) w jednym miejscu.
Można by postawić komuś serwer oparty o PLD, a podstawową administrację
nim oddać komuś mniej się na tym znającemu.

Plik z konfiguracją wirtualnych serwerów dla apacha, można było by robić
z danych z LDAP przy pomocy prościutkiego skryptu. Podobnie z innymi
rzeczami.

Pomysł może rzeczywiście trochę zwariowany, ale czemu nie?

Jeszcze tylko przydałby się jakiś dobry program do edycji bazy LDAP.
Ja oglądałem kldap i gq i widzę, że wymagają jeszcze trochę pracy. Ale
może jest coś fajnego konsolowego?

Pozdrowienia,
       Jacek

PS.
  Jak piszę głupoty jak jakiś nawiedzony, nie martwcie się. Kiedyś mi
  przejdzie :-)
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !