rc-scripts i adresy IPv4

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Sob, 4 Wrz 1999, 14:38:39 CEST

Cześć,

W jądrze 2.2 i iproute2 jednym z ciekawszych featurów jest dodawanie
adresów IPv4 do interfejsu bez konieczności tworzenia aliasa.
Jednak w PLD wciąż trzeba tworzyć kolejny plik ifcfg-*, mimo, że dla
IPv6 jest OK. Rozumiem, że w pewnych przypadkach jest to wskazane
(kompatybilność), ale ja nie potrzebuję nazw dla aliasów. Mnie (i pewnie
wielu innym) wystarczą po prostu kolejne adresy dla interfejsu.
Po prostu 10 plików fr0:? w interfaces trochę mnie denerwuje :-).

Zaglądałem do skryptu ifup, ale tam tak IPv4 jest oddzielone od IPv6,
że zrobienie tego o czym piszę wymagało by wiele zmian, wolałbym nie
psuć tego co ktoś zrobił (szczególnie, że niespecjalnie mam czas na
testy).

Zająłby się ktoś tym, a może mógłbym dostać jakieś wskazówki?

Pozdrowienia,
        Jacek

PS.
  A tak wogóle, te nowe rc-scripts to dobra robota! :-)
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !