rc-scripts i adresy IPv4

Sob, 4 Wrz 1999, 15:58:31 CEST

On Sat, 4 Sep 1999, Jacek Konieczny wrote:

> Cześć,
>
> W jądrze 2.2 i iproute2 jednym z ciekawszych featurów jest dodawanie
> adresów IPv4 do interfejsu bez konieczności tworzenia aliasa.
> Jednak w PLD wciąż trzeba tworzyć kolejny plik ifcfg-*, mimo, że dla
> IPv6 jest OK. Rozumiem, że w pewnych przypadkach jest to wskazane
> (kompatybilność), ale ja nie potrzebuję nazw dla aliasów. Mnie (i pewnie
> wielu innym) wystarczą po prostu kolejne adresy dla interfejsu.
> Po prostu 10 plików fr0:? w interfaces trochę mnie denerwuje :-).
>
> Zaglądałem do skryptu ifup, ale tam tak IPv4 jest oddzielone od IPv6,
> [...]

Na potzreby ipv6 zdaje się, że jest już taka możliwość i wygląda to tak:

# IPv6 rules
    if [ "${IPV6_NETWORKING}" == "yes" ] ; then
      for ADDR in ${IPV6_ADDR} ; do
           ip -family inet6 addr add ${ADDR} dev ${DEVICE} label ${FULLDEVNAME}
           ip -family inet6 route add ${ADDR} dev ${DEVICE}
      done
      if [ "$IPv6" == "yes" ]; then
        ip -family inet6 addr add fe80::${IPADDR} dev ${DEVICE} label ${FULLDEVNAME} scope link
      fi
    fi

Chyba coś podobnego trzebaby zaimplementować powyżej dla ipv4.
Po zaniechani ip aliasingu w takim razie chyba też będzie można usunąć
ifup-aliases, który dodatkowo zawiera jeszcze jakieś rozróznienia na bash
i bash2 (a my przyjeliśmy, że skrypry startowe ro ma być czysty POSIX sh).
Gdybym patrząc na powyższe mylił się to prosiłbym o korektę.