Komunikat: http://bugs.pld.org.pl/

Sob, 4 Wrz 1999, 02:04:11 CEST

Prosiłbym o pozakładanie sobie kont na powyższym serwerze i rozpoczęcie
notowania różnego rodzaju nawet najdrobniejszych niedoróbek w pakietach.
Szczególnie prosiłbym o to osoby które mają prawa zapisu do repozyorium i
wykonały choć jeden pakiet.

Ilość pakietów zaczyna już być na tyle duża że ręczne notowanie czy inne
mało sformalizowane metody zaczynają być mało efektywne i trzba zmienić
metody katalogowanie tego co mozna zrobić i nalezy zrobić.

Po mimo tego, że Sergiusz zalecał żeby nie wprowadzać informacji w stylu
komponent<->pakiet wydaje mi się, że powinniśmy jednak właśnie w ten
sposób robić. Może co najwyżej można mieć wątpliwości co do tego jak
będzie pracowała bugzilla z ilością komponentów równą lub porównywalną do
ilości pakietów jakie mamy ale mam nadzieję, że bugzilla to jednak
wytrzyma. W tej chwili jest już kilka komponentów wpowadzonych ale do
wprowadzania nazw komponentów mam w tej chwili uprawnia chyba tylko ja i
Sergiusz. W razie czego prosiłbym o zgłaszanie się do Sergiusza o nadanie
takich uprawnień. Takowe powinny być nadawane raczej osobom mającym prawa
zapisu w repo (choć o ile ktoś nie chce to nie musi ich mieć). W każdym
bać razie dobrze by było żeby takowe uprawnienia się nie rozlewały po za
ten właśnie krąg ludzi. Niezbednym minimalnym kręgiem ludzi majacym takowe
uprawnia byłby IMHO krąg osób mających w tej chwili dostęp do puszczania
zleceń na builderach czyli oprócz mnie dobrze żeby obowiazkowo miały
takowe uprawnienia wiget, baggins i cron. Może zresztą w fazie początkowej
dobrze byłoby ograniczyć na razie tylko do tych osób (+ serek jako
zarządzjący bugs.pld.org.pl .. oczywiście).

W tej chwili przyjąłem nasępującą metodykę co do komponentów. Jako nazwa
komponentu nazwa pakietu, a jako description to co jest w Summary pakietu.
O ile ktoś chciałby się opiekować pakietem to też trzaba dodać adres osoby
do initoal owner ale warunkiem tego jest to żeby osoba ta zrobiła sobie
konto na bugs.

Zapewne będą pytania co do szczegółów posługiwania sie bugzillą dlatego
prosiłbym o najpierw założenie sobie tam konta (przez "Open a new Bugzilla
account" na głównej stronie) o ile osoba jest z grupy jaką wymieniłem
powyżej to dodatkowo zgłoszenie się do serka w celu dodania uprawnień do
dodawania komponentów. Po próbach prosiłbym o jakieś dodatkowe pytania ..
tutaj na liści tak żebyśmy mogli się jak njszybciej wdrożyć w
posługiwaniem tym narzędziem. Sam z nim miałem trochę kłopotów, i na
początku wydawało mi się mało przejrzyste ale to tylko pozór i już po
kilkudzisięciu minutach rzeczywistych prób oswoiłem się i myślę, że inni
też bardzo szybko polubią tego "robacznika" :) .. przynajmniej powinny się
skończyć wątpliwości co do tego co można zrobić (wystarczy spojrzeć na
liste rzeczy nie rozwikłanych :)

Chyba będzie możan przalać to co jest w PLD-docs w TODO do bugs i
wykasować te dokumenty z repo :)

Sergiusz jeżeli można mieć jakieś sugestie co do dodatkowych stron w bugs
to przydałaby się strona z zestawiemniem linijka po linijce typu
"Component: summary" .. chyba że już coś takiego jest w bugzilli, a ja
poprostu nie wiem jak do tego dość.

Informację o bugs można IMHO śmiało dodać do "co nowego ?". Dobrze byłoby
także zacząć kompletować na www jakieś małe wprowadzenie co do tego jak
posługiwać sie bugzillą.