rc-scripts mini todo (by³o: Re: Instalator CD.)

Tomasz K³oczko kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl
Czw, 3 Sie 2000, 22:16:29 CEST

On Thu, 3 Aug 2000, Tomasz Witek wrote:

> Mi najdluzej zajelo znalezienie miejsca gdzie ma ifcfg-eth0
> byc. Dobry poysl z lista pld-install lub jakims duzym FAQ.

IMHO dobrze by by³o wreszcie dodaæ w specu od rc-scripts co¶ na wzór:

%triggerpreun -- initscripts
cp /etc/sysconfig/networkscripts/ifcfg-^(lo)* /etc/sysconfiginterfaces

(s± jakie¶ przeciwskazania ?)
Tak¿e na przysz³osæ o ile tak¿e w trakcie przej¶cia initscripts
-> rc-scripts potrzababy
zmieniæ co¶ w tych plikach (automatycznie) to takze powinno byæ to robione
w %triggerpreun -- initscripts.

Kolejna sprawa to zast±pienie u¿ywania arp/rarp przez "ip neigh ..".
Przy tym w zasadzie musia³by byæ u¿ywany plik /etc/ethers. Choæ nie, bo
ethers to mapa w NSS. W³a¶nie .. ciekawe czy ip/arp/rarp do czytania mapy
ethers u¿ywaj± NSS z libc. Jezeli nie to to w zasadzie te¿ kto¶ kiedy¶
musia³by te¿ uzupe³niæ. W takim wypadku /etc/ethers by³oby u¿ywane o ile w
/etc/nsswitch.conf sta³oby:

ethers: files

O ile ip nie u¿ywa NSS do czytania tego co ma ustawiæ w statycznej tablicy
arp/rarp to czê¶æ skryptu ustawiaj±ca te tablice powinna byæ przystosowana
do ustawianai tych danych z /etc/ethes w formacie jaki jest opisany w
manie do ethers.

*Ludzie nie maj± problemów, tylko sobie sami je stwarzaj±*
Tomasz K³oczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl*

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl