postgres, setup, inne rzeczy...

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Sob, 5 Sie 2000, 00:36:18 CEST

Znowu trochę pomarudzę ;)
Ponieważ mam kopię CVS sprzed kilku dni, to chyba większość zauważonych
błędów jeszcze nadal jest...

1) postgresql - w /etc/rc.d/init.d/postgresql jest coś takiego:

[ -n "POSTGRES_$DATA_DIR" ] && echo "-D $POSTGRES_DATA_DIR"
      ^        ^

Inna zmienna nazwywa się POSTGRES_DIABLE_FSYNC - konsekwentnie, ale
chyba nie tak miało być ;)

pgaccess (pakiet postgresql-tcl) jest nadal (tzn. od wersji 6.coś) zepsuty:
/usr/bin/pgaccess (BTW, to program pod X, więc powinien raczej iść
do /usr/X11R6/bin/) to jedynie skrypt o treści:

>#!/bin/sh
>
>PATH_TO_WISH=/usr/bin/wish
>PGACCESS_HOME=/usr/pgaccess
>
>export PATH_TO_WISH
>export PGACCESS_HOME
>
>exec ${PATH_TO_WISH} ${PGACCESS_HOME}/main.tcl "$@"

PGACCESS_HOME jest cokolwiek dziwny i oczywiście takiego katalogu nie ma,
pliku main.tcl też (w żadnym pakiecie postgresql*).

2) setup:

w /etc/passwd user games ma podstawową grupę 100 - nie ma takiej w /etc/group

/etc/{hosts,filesystems,fstab} nie trafiają do pakietu wynikowego - celowo?

W /etc/services są powtórzone linie z opisem 750/tcp, 750/udp, 543/tcp,
544/tcp, 749/tcp

3) tar: adapter (czy coś w tym rodzaju) chyba był nadgorliwy ;o

Source0:        ftp://alpha.gnu.org/gnu/tar/%{name}-%{version}.%{name}.gz
                                                               ^^^^^^^
Nie przeszkadza, ale chyba nie tak miało być.

4) fonty, konwert - CXXFLAGS trzeba podawać jako argument make, a nie jego
środowisko (ta zmienna jest definiowana w Makefile), albo spatchować
Makefile.

5) groff:

link /usr/share/groff/tmac/tmac.gmse wskazuje na tmac.mse, którego nie ma
- może plik tmac.se powinien się nazywać tmac.mse (podobnie jak tmac. )?

man5/* i man7/* nie są kompresowane

6) links: w źródłach pojawił się manual, ale w specu jeszcze nie został
uwzględniony.

7) xlHtml, rpm-libs - zawierają biblioteki, a po instalacji nie jest
wywoływany ldconfig

Różne drobiazgi pomijam, jak będę miał dostęp do kabla to sam poprawię
jeżeli nadal będą nie poprawione.

Na koniec parę pytań:

gnome-libs - może zrobić oddzielny pakiet z libgtkxmhtml - gimp chce
używać tej biblioteki (i tylko tej z gnome-libs), nie używa ona innych
bibliotek z gnome, locali AFAIK też?

bzip2 - właśnie się naciąłem na to, że biblioteki i binarki są w tym samym
pakiecie (potrzebowałem libbz2.so.1, a parę starszych programów
potrzebowało libbz2.so.0 - natomiast binarki się pokrywają przez co mam
parę plików, do których się przyznają 2 pakiety) - może warto to
rozdzielić?

zsh: w /lib/zsh/3.1.9/ ląduje 19 plików .so, wszystkie o długości 3640,
w katalogu /lib/zsh/3.1.9/zsh - 21 plików .so, z czego 19 o nazwach takich
samych jak tamte - wygląda to dosyć dziwnie - tak ma być?

Przy okazji - można mieć dwie wersje bibliotek z różnymi soname - i nie ma
z tym problemu dopóki się nie zechce zupgradować _tylko jednej_ z nich...
np. miałem ncurses-4.2 i ncurses-5.0, chciałem tą drugą zupgradować do 5.1
- da się to zrobić bez kombinowania i przemocy (--nodeps, --force)?

(jak to zrobić z użyciem przemocy oczywiście wiem; a problem i tak sam się
rozwiązał, bo okazało się, że wcześniej przekompilowałem ostatni pakiet
wymagający starych ncurses).

--
Jakub Bogusz
mailto:qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl