bind chroot

Jan Rekorajski baggins w pld.org.pl
Śro, 30 Sie 2000, 18:10:41 CEST

[środa, 30 sierpień 2000], Robert Luberda napisał(a):

> [środa, 30 sierpień 2000], Jan Rekorajski napisał(a):
>
> Zauważ, że w /etc/rc.d/init.d/named-chroot uruchamiasz (jako root!)
> /var/lib/named/chroot/usr/sbin/named, do którego user named może
> zapisywać!

Ok, binarki trzeba by zmienić na root.

> Btw. W ogóle po co w chroocie umieszczać plik /usr/sbin/named???
> Przecież /usr/sbin/named uruchomiony przez usera named nie będzie mógł
> sobie zbindować portu 53.

/usr/sbin/named jest tam po to że jest zlinkowany statycznie, podobnie
jak named-xfer.

> Natomiast /usr/sbin/named-xfer jest tam potrzebny, by named mógł sobie
> secondary zonę ściągnąć.

> Czyli jeśli właścicielem jakiegoś pliku w chrootowanym środowisku
> jest root (i ten plik nie ma suida), to proces chodzący nie jako root,
> może wyleźć z chroota?

W porządku, przesadziłem trochę :)

> Cały system możesz stracić...
>
> W każdym razie jakiś czas temu instalowałem nameda - ze zwykłych
> redhatowskich rpm-ów, chrootowałem go i - działa.
> Konfiguracja jest mniej więcej taka:
> /var/named 2775 root.named
> /var/named/slave 775 named.named (pliki w tym katalogu należą do nameda)
> /var/run 775 named.named (bo named tam wrzuca named.pid)

> Pozostałe pliki i katalogi należą do roota.

IMHO wszystko, pi razy uprawnienia do /usr/sbin/* w chroocie jest ok.
BTW, ja to brałem z pakietu bind-chroot z redhat-contrib.

Janek
BOFH, type MANIAC         |                   -- TROOPS by Kevin Rubio