*.desktop Exec vs TryExec oraz %{_applnk}/Settings

Śro, 2 Sie 2000, 19:36:20 CEST

On Wed, 2 Aug 2000, Michal Kochanowicz wrote:

> Cześć
>
> Pliki desktop mogą zawierać m.in: (cytat z gnome-dentry.h)
> 	char **exec;            /* Command to execute.  Must be NULL
>                                    terminated.  */
> 	char *tryexec;          /* Test program to execute */
> Przy czym nie do końca rozumiem działanie "TryExec". W każdym razie
> wmconfig pomija *.desktop'y, które zawierają TryExec. Powoduje to m.in.
> że nie jest uwzględniany w menu GIMP. Co jest zwalone: gimp.desktop czy
> wmconfig? Jesli wmconfig, to mam patcha, który to poprawia ;)

Wygląda, że oba. gimp.desktop raczje powinien używać Exec (raczej nie ma
tu co do próbowania), a wmconfig o ile to możliwe powinien coś robić
TryExec.

> Następna sprawa to %{_applnk}/Settings. Ten katalog również w całości
> jest pomijany przez wmconfig. Z jednej strony to dobrze, bo w większości
> znajdują się tam programy konfiguracyjne GNOME, potrzebne wyłącznie
> jeśli ktoś korzysta z GNOME. Z drugiej jednak strony są tam programy
> (np ImLib configurator), które mogą się przydać każdemu. Ja widzę dwa
> rozwiązania: albo włączyć Settings do menu generowanego przez wmconfig,
> albo przenieść w inne miejsce te programy, które są przydatne dla
> wszystkich.

Wydaje mi się, że raczje to pierwsze.
Niemniej i tak na rozwiazanie czeka sprawa zwiażana z połaczeniem
hierarhii GNOME i KDE. W takim wypadku obie grupy programów do
ustawianai czegoś mogą się znaleźć w tym samym menu.

Tak wogóle aprop[o KDE. Pojawiło sie KDE 1.92. Sa chętni żeby zajać sie
tym ? bo wydaje mi się, że na bazie tych źródeł możnaby zrobić już coś
rozsądnego.

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/