uwagi odnośnie adduser

Wojciech "Sas" Cieciwa cieciwa w alpha.zarz.agh.edu.pl
Czw, 7 Gru 2000, 10:38:10 CET

Witam,

Patrzyłem adduser'a, i mam kilka(naście) uwag.
- czy katalogi pl,C,en muszą być takie ?
  czy nie dałoby się zrobic ich np. jako ukryte ?
  tzn. ".pl", ".C"
- kto wpadł na genialny pomysł ze stroną www ?
- dlaczego .tcshrc to uruchomienie bash'a i .bashrc ??
  wydaje mi się, że jeśli już pozwalamy wybrać shell, to dodawajmy
  też pliki dla niego niezbędne.
   Co będzie jak, np. zainstaluję tcsh a nie bedę miał bash'a ??
- dlaczego .Xclients i .xinitrc są takie same ??
- czy nie powinny się w tym znaleźć także pliki .login, .logout ?
- dlaczego nie ma .xsession ?

Co się tyczy samego adduser'a:
- czy nie lepiejbyłoby, gdyby adduser sam _proponował_ grupę?
  i listował możliwe?
- czy dałoby się jakoś zrobić [jest sens] logowanie dodawanych userów?
- czy da się jakoś prosto zmusić adduser'a do zakładania od razu haseł ?

To tylko garść pytań.
Aha, i najważniejsze:
czy adduser powinie/nie powinien wymagac shadow ???
Bo jak na razie to ten _WYMAGA_.

Pozdrawiam.
					Sas.
--
{Wojciech 'Sas' Cieciwa}  {Member of PLD Team                               }
{e-mail: cieciwa w alpha.zarz.agh.edu.pl, http://www2.zarz.agh.edu.pl/~cieciwa}