qmail - relayclient

Jan Rekorajski baggins-pld w sith.mimuw.edu.pl
Czw, 7 Gru 2000, 17:14:07 CET

[czwartek, 07 grudzień 2000], Rafal Dziedzic napisał(a):

> Witam,
>
> Chcialbym aby qmail sprawdzal nadchodzace majle rowniez po polu From.
> Ktos mi kiedys podeslal latke ktora sie nazywa relaymailfrom i dziala.
> Chcialem to zaaplikowac Waszemu qmailowi, ale latka pogryzla mi sie z
> dwiema innymi, miedzy innymi z relayclientexternal i teraz pytanie co to
> jest? Co ona daje i jak dziala, co i gdzie sie ustawia pod ta zmienna
> RELAYCLIENTEXTERNAL? Moze nie jest mi potrzebna relaymailfrom?
> Probowalem zanalizowac ta latke, ale nie jestem pewny do konca o co
> chodzi wlasnie z ta zmienna. :(

Zmienną RELAYCLIENTEXTERNAL ustawia się tak samo jak zmienną RELAYCLIENT,
a służy ona do tego żeby pozwolić na relay z określonych hostów tylko
pod warunkiem że na kopercie jest nasze From.
Czy wyjaśnienie jest wystarczająco jasne?

Podeślij mi tą swoją łatkę, bo ja chyba wiem co to jest ;)

Janek
BOFH, type MANIAC         |                   -- TROOPS by Kevin Rubio