Właściciele plików i katalogów (no i resin)

Daniel 'bonkey' Bauke bonkey w pld.org.pl
Sob, 9 Gru 2000, 20:27:57 CET

sobota,  9. grudzień. Jacek Konieczny pisze:

> Właśnie hurtem poprawiłem wiele speców w CVS. Chodziło o to, że wiele
> plików miało niepotrzebnie ustawionego właściciela innego niż root, a:
hmm, sam juz nie pamietam jak resin startuje, czy gid-a ma na
http, ale w katalogu WEB-INF musi miec mozliwosc zapisu, bo
tam sobie kompiluje potrzebne mu klasy i servlety.

dobrze byloby w ogole, gdyby go mial kto szanse przetestowac, bo
widzialem, ze sie modul do apache'a nie kompiluje, a ja ostatnio
w innych sferach dryfuje.

dostalem tez cynk, ze nie lubi ibmowej javy 1.3 (tzn. nie lubi
jej wersja jeszcze sprzed zmiany licencji, chyba 1.2 beta), a nie
jest on ponoc wyjatkiem -- nie warto by tez javy z suna wcisnac
do distro?

i przy okazji resina -- prawa do katalogu /etc/httpd
(750,root,root) uniemozliwiaja mu czytanie pliku konfiguracyjne-
go, ktory tymczasowo wrzucilem go gdzies do /usr/share/resin
(niby standardowo dla niego), ale milo by bylo, gdyby jednak mogl
(a pewnie i nie tylko on) szukac swojego pliku w `normalnej'
lokalizacji.

--
Daniel `bonkey' Bauke; http://www.oho.pl/~bonkey/; {happiness=bike&&unix;}