Kilka uwag co do kernel.spec

Nie, 10 Gru 2000, 12:08:11 CET

On Sun, 10 Dec 2000, Michal Margula wrote:

> Hejka!
>
> Upgradowałem sobie ostatnio kernel i co mi nie pasuje:
>
> * nie tworzy initrd

Wygląda, że możan już wrzucić próbnie wu %post wywołanie geninitrd.
Narzedzie to przynajmniej mi sprawdziło się już w sporej ilości miejsc, a
kolejnych słyszałem że działa też poprawnie i przynajmniej nie ma
istotnych błedów. To czy rzeczywiścei zgodnie z założenami zachowuje sie
poprawnie wymaga juz tylko szerokiego testowania.
Przydałoby się dodac jakiś kawałek w %post (awk ?) do tego żeby spróbować
analizować i modyfikować automatycznie /etc/lilo.conf (ASAP nie jest to
potrzebne ale docelowo warto chybaby mieć coś takiego).

> * nie tworzy vmlinuz.old - jest to w %post, kiedy są już skasowane stare
>   pliki kernela, musi być w pre!

Chodzi Ci o zostawianie starej wersji kernela ? bez modułół zostawianie
tego może nie mieć za bardzo sensu (chyba że nie zrozumiełem po co to ma
być ..??).

> * moduły powinny być w /lib/modules/2.2.x, a nie 2.2.x-x, dlaczego? bo jak
>   mamy svgalib to on się wrzuca do 2.2.x-x, i teraz, gdy robimy upgrade
>   tego samego kernela, ale o innym release to już musi iść wszystko do
>   przebudowy - chyba, że tak być musi?

Ano. Osobiście posiedzenie nad kernelem zostawiam sobie na moment kiedy
nastąpi wypuszczenie 2.2.18 (co bycmoże nastąpi dzisiaj bąć jutro).

Do powyższego może dodałbym jeszcze dołożenie podziału pakietu kernel na
podpakiety (net, scsi, ide, sound, usb na początek by chyba wystarczyło).
Ale upierać się przy tym nie bendę.

Jest zaktualizowany patch do raw io. Potencjalnie jest sporo ciekawych
poprawek które bedzie mozan spróbować wrzucić (od GFS czy InterMezzo FS
który właśnie się ukazał do kilku innych).