Kilka uwag co do kernel.spec

Michal Margula alchemyx w uznam.top.pl
Nie, 10 Gru 2000, 12:18:18 CET

[niedziela, 10 grudzień 2000], Tomasz Kłoczko napisał(a):

> Wygląda, że możan już wrzucić próbnie wu %post wywołanie geninitrd.
> Narzedzie to przynajmniej mi sprawdziło się już w sporej ilości miejsc, a
> kolejnych słyszałem że działa też poprawnie i przynajmniej nie ma
> istotnych błedów. To czy rzeczywiścei zgodnie z założenami zachowuje sie
> poprawnie wymaga juz tylko szerokiego testowania.
> Przydałoby się dodac jakiś kawałek w %post (awk ?) do tego żeby spróbować
> analizować i modyfikować automatycznie /etc/lilo.conf (ASAP nie jest to
> potrzebne ale docelowo warto chybaby mieć coś takiego).

U mnie działa, ale nie wiem czy tworzone initrd nie powinno mieć w /dev/
wszystkiego co znajdzie w fstab - czyli /dev/hda... itd ;)

> Chodzi Ci o zostawianie starej wersji kernela ? bez modułół zostawianie
> tego może nie mieć za bardzo sensu (chyba że nie zrozumiełem po co to ma
> być ..??).

No to po co w ogóle jest coś takiego w post? możnaby podejśc do tego
inaczej. Może pakiet kernel-cośtam, który by dawał plik /boot/vmlinuz.old
oraz /lib/modules/jegowersja. Byłoby to coś, co zawsze działa, a nie ma
jakichś niepotrzebnych sterowników dźwięku, drukarek itd - same ide, scsi,
ext2?

> Ano. Osobiście posiedzenie nad kernelem zostawiam sobie na moment kiedy
> nastąpi wypuszczenie 2.2.18 (co bycmoże nastąpi dzisiaj bąć jutro).
>
> Do powyższego może dodałbym jeszcze dołożenie podziału pakietu kernel na
> podpakiety (net, scsi, ide, sound, usb na początek by chyba wystarczyło).
> Ale upierać się przy tym nie bendę.

Podpisuję się rękoma i nogami :). Z tym, że np przydałoby się może
scsi-drivers i scsi samo, bo jak mam emulację SCSI to po co mi sterownik do
jakichś kontrolerów?

--
Michal Margula, alchemyx w uznam.top.pl, ICQ UIN 12267440, +)
http://uznam.top.pl/~alchemyx/, PL section of Linux Counter maintainer