co z zamrazaniem dystrybucji

Nie, 10 Gru 2000, 15:00:29 CET

On Sun, 10 Dec 2000, Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk wrote:

> Czy wiecznie będzie PLD-1.0? Czy zamierzacie kiedykolwiek zacząć zamrażać
> coś w dystrybucję, szczerze mówiąc wolałbym mieć jakiś podział na release
> i stable. Sam lubię grzebać i znajdowac błędy ale to mogę robić na własnej
> maszynie a nie na serwerze, tam potrzebuję stabilności a nie najnowszych
> wersji. Może przynajmniej podział na stabilne i testowe bo to co czasami
> trafia do ftp.pld.org.pl/PLD-1.0/i686/PLD/RPMS np. często posiada błedy,
> które potrafią położyć maszynę (vide kernele 2.2.x i glibc 2.2).

Moment destabilizacja trwałą kilka dni. Było o tym głośno ale było
wiecej z tym strachu i atawistycznych strahów niż faktycznego
zagrożenia. Jeżeli masz coś super ważnego to nie istaluj zasobów z
godzinnym opóźnieniem od momentu kiedy pojawią się na ftp tylko odczekaj.
Poprostu działaj racjonalnie.

Jeżeli potrzebujesz stabilności to stabilizuj. Samo z siebie się to nie
zrobi. Zmiana numerka też sama magcznie nie podziała. Zdajesz sie
zapominać, że całość prac nie prowadzą krasnoludki tylko my sami. To, że
niektórzy robią więcej nie zmienia też faktu, że można w tej sytuacji
jeszcze popędzać. Widzisz coś do zrobienia -> zrób to a nie mów, że jest
do zrobienia (co najwyżej konsultuj to z innymi np. tutaj o ile mnie masz
pewności).
Teraz pytanie: co Twoim zdaniem jest do ustabilozowania ?

Mówiłem już, że po wprowadzeniu perla 5.6 i OpenLDAP 2.0.x nie będzie już
w zasadzie nić ciekawego i grubego co mogłoby wpłynąć na resztę zasobów
.. nawet ewentualne przejście na kernel 2.4 też już mało co zmieni.
Z perlem jest kupa roboty, a OpenLDAP narazie nie wiedzieć czemu nie chce
sie budować na 586 i 386.
Wchodzenie np. KDE 2.x bezie już robione bez zagrożenia dla reszty.

Kolejne wersje programów są zwykle coraz lepsze i stabilniejsze, z
mniejszą ilością błędów. Wstrzymywać się z ich wprowadzaniem *nie ma sensu*
bo powstają zaległości i nie są usuwane błędy które zostały zauważone na
poziomie poszczególncyh paczek przez maintainerów do których nawet
niejednokrotnie nie mieliśmy szansy dotrzeć.

Wiem, że wprowadzenie konkretnej wersji ma znaczenie niejako marketingowe
ale zdaje się, że na tym akurat Ci nie zależy, a przynajmniej nie widze w
tym co napisałeś ciągotek w tym kierunku. Z kwartał poślizgu w tej kwestii
*nic* złego nie wprowadzi .. wręcz odwrotnie.