Miedzy stabilnoscia a rozwojem

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Nie, 10 Gru 2000, 21:47:42 CET

Witam.
Tak na boku różnych dyskusji stablilizować dystrybucję, czy nie
wykombinowałem coś, co być może będzie Dobrą Rzeczą.
Mianowicie chodzi mi o system zgłaszania przez użytkowników że dany pakiet
działa/nie działa oraz w jakim środowisku, czyli jakie inne pakiety są
zainstalowane na danej maszynie.
Jak by to miało wyglądać ? np tak:
1. Ktoś robi upgrade pakiet-2.3.4.i586 na pakiet-2.3.5.i568.rpm
2. Używa jakiś czas tego pakietu. Na tyle długo żeby można było stwierdzić
   czy działa czy nie, ale nie za długo (np po roku taka informacja może
   nie być bardzo przydatna.
3. potem za pośrednictwem jakiegoś systemu (który trzeba by sklecić)
   informuje "cala reszte" ze "u mnie pakiet pakiet-2.3.5.i586.rpm wydaje
   się działać, mam zainstalowane takie inne pakiety: (lista)", lub zgłasza
   błąd (bugzilla/lista).
Potem każdy może sobie zerknąć do takiej bazy ilu ludzi (i kto) zgłaszało że
jakiś pakiet działa i z jakimi pakietami innymi. IMHO na tej podstawie można
by było prościej podjąć wstępną decyzje czy dany pakiet nadaje się do
instalacji w konkretnym systemie. Różnicą w stosunku do obecnego systemu
(którego zresztą ten pomysł nie neguje) jest możliwość podejmowania decyzji na
podstawie czyjiś pozytywnych wrażeń a nie jedynie braku negatywnych.

IMHO niejako obok powyższego powinno się umożliwić nadawanie pakietom
statusu (np "upgrade konieczny z wzgeldow bezpieczenstwa" itp).
Potem można by było obsługę tego wrzucić do np wuch'a/czegokolwiek
innego.

Jeśli mogli byście się wypowiedzeć na temat tego pomysłu było by fajnie.

--
Paweł Kołodziej
pawelk w pld.org.pl