sendmail 8.11.0

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Sob, 23 Gru 2000, 22:19:06 CET

Przed upgradem glibc chciałem się pozbyć wszystkiego, co wymaga db1
i db2, po innie i sucku przyszła pora na sendmaila.

Ponieważ w repo była stara wersja, wziąłem 8.11.0. Po pewnych poprawkach
wygląda na to, że działa (właśnie testuję wysyłając te maile), ale przed
wrzuceniem do repo mam parę pytań odnośnie konfiguracji.

Gdzie wsadzić sendmail.cf ? Kiedyś defaultowo był w /etc, w repo był
patch, żeby był w /etc/mail. W naszym specu do 8.10.1 był w /etc.
Z kolei nowy sendmail defaltowo ma w /etc/mail, a w RH jest patch
przenoszący do /etc... zupełnie zgłupiałem ;)

aliases i aliases.db do /etc/ czy /etc/mail?
(reszta konfiguracji siedzi w /etc/mail)

Defaultowe sysconfig bym zmienił: -q na 30m albo 1h, oraz nie wymuszanie
IPv6.

Czy ma sens generowanie *.db przy każdym (re)starcie sendmaila?
Może lepiej tylko przy instalacji/upgrade pakietu; potem ew. jeżeli
*.db będzie starszy od * ?

Czy są jakieś powody, żeby nie wydzielać podpakietu -cf (nie było go
w specu 8.10.1)?

Co z uprawnieniami /usr/sbin/sendmail? Nie wiem, czy sendmail może
dostarczać pocztę do czegoś innego niż spool, a w tym przypadku, żeby
działał lokalnie (nie tylko przez smtp), musi mieć co najmniej sgid
mail...
Z kolei demon po połączeniu może działać jako użytkownik!=root (trzeba go
dodać - z tego, co widzę, w RH nazywa się mailnull), ale on chyba tylko
wrzuca to co przyszło do mqueue.

Defaultowe sendmail.cf to już inna sprawa i raczej nie dla jednej osoby.
Na razie jest generowane z redhat.mc (tak jak było w starym specu), w repo
jest jeszcze pld.mc, ale jakieś stare.

Aha... nie wiem czy nie trzeba poprawić cyrus-sasl - sendmail przy
każdym połączeniu na port 25 lub 587 generuje do loga:

sendmail[5059]: error: safesasl(/var/lib/sasl/sasl.db) failed: Group readable file

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/