Kilka drobiazgow...

Jan Rekorajski baggins-pld w sith.mimuw.edu.pl
Nie, 24 Gru 2000, 02:41:17 CET

[sobota, 23 grudzień 2000], Andrzej Dopierała - Undefined napisał(a):

> 2. rlinetd, plik /etc/sysconfig/rc-inetd.script:
>         if [ "$SERVER" = "tcpd" ] ; then
>                 echo "  tcpd            { exit; }"
>         else
>                 echo "  server          \"$SERVER\";"
>         fi
> O ile się nie mylę to drugie powinno być w stylu
> echo "  server        \"/usr/sbin/tcpd\"; "
> Tak jak jest teraz wogóle nie wywołuje tcpd, a chyba nie o to chodzi (?)

rlinetd nie potrzebuje /usr/sbin/tcpd :)
Zamiast tego jest opcja tcpd (to pierwsze).

> 3. Jak zablokować swoistego DoS-a wywołanego przez wzajemne wywołania ident-a
> przez tcpd? Wiem że kiedyś było o tym albo na liście albo na pcol-u, ale
> niestety nie mogę tego znaleźć - przekopałem dokumentację do tcp_wrappers, ale
> niestety ni ma :(

Trzeba w końcu przejść na tcpd. Wiget obejrzyj branch NEWAPI w tcpd, zdecyduj
co z tym i moglibyśmy zrobić przejście.

> 4. Czy brak rc-inetd.script dla xinetd wynika z jakiś powodów (brak możliwości
> wykorzystania możliwości xintetd z poziomu rc-inetd), czy też po prostu tego
> (jeszcze) nikt nie napisał?

Nikt tego nie napisał. Jeszcze ;)

> 5. Z tym angielskim to wy wszyscy tak na serio?

Ponoć chcą nas czytać i pisać jacyś obcokrajowcy. Tylko jak narazie żaden się
publicznie nie ujawnił.

> 6. Czemu źródła do niektórych programów są z cvs-u kasowane? Chciałem sobie
> ostatnio przebudować sysnews z małą poprawką(muszę udostępnić kilku nie-rootom
> prawa do wysyłania newsów ;), a tu nici... Musiałem ściagać src.rpm z ftpepa,
> wyciągnąć z niego pliki i tak przebudować :/

o? Źródła sysnews w CVS są. Jeśli czegoś brakuje to pewnie ktoś[1] się pomylił
albo usunął starą wersję i nie wrzucił nowej[2].

> 8. Do kogo można się zgłosić odnośnie problemów z ftp? Wydaje mi się, że
> zostałem odfiltrowany przez ftp.pld.org.pl, a niestety nie mam pojęcia
> dlaczego. Mirrorowania nie robiłem - w sumie ściągnąłem przez kilka tygodni ze
> 100 MB, wszystko inne też powinno być w porząsiu...

AFAIK do kloczka. Jakby co to są jeszcze mirrory...

Janek

[1] /me
[2] misiek