identd: co znaczy taki komunikat

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 26 Gru 2000, 18:16:15 CET

On Mon, Dec 25, 2000 at 09:56:20PM +0100, blizbor wrote:
> Krzysztof Wittek wrote:
> >

> Ja tak w "kwestii formalnej" - po co wam do szczescia ident ?
> Wroble cwierkaja ze to mozna uznac za dziure w systemie ...
Jeśli któryś z użytkowników mojego systemu gdzieś w internecie rozrabia
MUSZĘ mieć możliwość jego zidentyfikowania. Inaczej ofiara takiej zabawy
może po prostu odciąć mój system jako źródło problemów.
Wiele usług jest nie dostępnych lub są ograniczone dla użytkowników bez
poprawnego identa i bardzo dobrze. Anonimowość w internecie nie jest
niczym dobrym.
A jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to każdy serwis, łącznie z named i
httpd mogą być dziurami w bezpieczeństwie jeśli są źle skonfigurowane,
lub oprogramowanie jest po prostu dziurawe.
Także dziurą w bezpieczeństwie może być zbytnie ufanie odpowiedzi obcego
identd.

Pozdrowienia,
        Jacek