makedev

Jarek Woloszyn yossa w pld.org.pl
Śro, 2 Lut 2000, 12:48:42 CET

[środa, 02 luty 2000], Wojciech Sas Cieciwa napisał(a):

> Witam,
>
> makedev radzi sobie z linkami i pipem.
> Zostalo mi tylko rozwiazac problem numerowania mieszanego,
> czyli 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,b,c,d,e,f,g,.. itd.
> oraz numerowania literowego: a,b,c,d,e,f,g,h,i,...itd.

u mnie w /dev/ jest:
brw-rw----   1 root     disk       3,   0 Nov 13 15:31 hda
brw-rw----   1 root     disk       3,   1 Nov 13 15:31 hda1
brw-rw----   1 root     disk       3,  10 Nov 13 15:31 hda10

skrypt tworzy:

mknod  hda b 3 0
mknod  hda0 b 3 1
mknod  hda1 b 3 2

wiec chyba nie tak jak ma byc. Imho mozna to zrobic tak zeby hd?0 mialo
minor number 0 a hda bylo linkiem na hda0 czyli zmienic:
hda     b       3       0       0       -
hda     b       3       1       1       16

na
hda     b       3       0       1       16
hda     l       hda0

Przydaloby sie przejrzec plik z opisem pod tym wzgledem

wlasnie leci do repo nowa wersja. Zrobilem tez tworzenie dwvicow z
literkami w nazwach.

--
 ( Jarek Woloszyn ) ( yossa w pld.org.pl ) ( member of the GNU generation )
 ( HomePage http://dione.ids.pl/~yossa ) ( phone number: +48 606 322121 )