XF 3.9.17, MTRR i BackingStore oraz inne kwiatki

Rafał Kleger-Rudomin ip011 w osi.gda.pl
Nie, 6 Lut 2000, 18:08:08 CET

Witam
Zainstalowałem właśnie XFree 3.9.17-2 z test
Mam kilka problemów, może ktoś coś wie na ten temat:

1) Zauważyłem pewne spowolnienie w rysowaniu okien
w logu od xservera znalazłem coś takiego:

(WW) System lacks support for changing MTRRs
(==) ATI(0): Backing store disabled

o co chodzi z tym MTRR i czy to moze byc przyczyną
zablokowania BackingStore?

2) Może ktoś wie jak zmienić Autorepeat klawiatury?
to cudo ustawiło mi powtarzanie co sekundę - nie da się pracować!
opcja AutoRepeat w configu nic nie zmienia
xset r rate <num1> <num2> też nie działa
Co gorsze na konsolę też to się przeniosło :(

3) w netscape nie można nic wpisać do okienek edycyjnych (np w infoseeku)
ktoś się z tym spotkał?

Pozdrawiam
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w osi.gda.pl)