X sux, czyli sposób wieszania systemu w jednym liście prozą ;-)

Bartek Rozkrut madey w linux.krakow.pl
Czw, 10 Lut 2000, 02:19:54 CET

On Wed, Feb 09, 2000 at 11:26:29PM +0000, Michał Kuratczyk wrote:
> Potrzebne składniki:
> XFree86-3.9.17-2
> WindowMaker-0.61.1-2
>
> Przepis:
> Odpalić xvidtune, wcisnąć [auto], [wider], (spróbować) przesunąć okienko.
>
> Uwagi:
> Nie mam dostępu do żadnej innej maszyny, ale u mnie działa bez pudła. Nie
> próbowałem z innymi wm-ami, ani innymi kombinacjami pstrykania po xvidtune,
> ale bardzo możliwe, że też będzie "dobrze".

oo tak mi się nie udało jeszcze :) Ale znam setki innych sposobów na zawieszenie
Linuxa ze zwykłego usera... Bardzo często mi się zdarza zawiesić Linuxa
niechcący, gdy mam podmontowaną (smbfs) jakąś windę i ona znika z sieci.. a ty
w tym czasie jesteś w Xach - mur beton, zwis piękny :)
Ale najczęstsze są takie sytuacje, że zwisa input(klawiatura+mycha) i wydaje
się, że system wisi... no ale znalazłem sposób.. lecę do kumpla windziarza,
żeby się zasshować na mojego kompa i zkillować Xy :/// paranoja...

Normalnie mnie to rozluźnia.. niby Linux taki stabilny i wogóle... a ja się boję
pod Xy wchodzić, bo zaraz się system zawiesi, itp... W sumie gut, trudno... ale
sprawdzanie partycji podczas startu to już normalnie można iść na spacer w
międzyczasie. Dlatego z utęsknieniem czekam na odpowiednik gpm'a pod OpenBSD i
przerzucam się całkowicie na stabilny system, w którym pod Xami w życiu nic się
nie spsuło... (taaa długo testowałem i zero zawieszania... a nawet muszę
przyznać, że tak jakby szybciej chodziły Xy pod OpenBSD, niż pod Linuxem...
dziwne.) ... no chyba, że się nie doczekam implementacji gpm'a pod OpenBSD to
się przesiądę na FreeBSD jako workstation(btw: piękny kursor tam jest na konsoli
tekstowej...) A i właśnie... ffs się o niebo szybciej checkuje, niż ext2fs i
*BSD można wyłączać rebootem i nie ma aż takiej tragedi :)

--
Madey